مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تشریح کرد:

نحوه برگزاری امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: براساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی کرونا، امتحانات در همه حوزه‌ها و مدارس استان به شیوه حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد رحمتی با اشاره به حضوری بودن امتحانات دوره‌های تحصیلی، خاطرنشان کرد: امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین نامه‌های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه امتحانات نهایی همزمان با سراسر کشور در بازه زمانی ۲ تا ۲۷ دی ماه برگزار می‌شود، افزود: این امتحانات مشمول دانش آموزانی است که در خرداد و شهریور ماه سال تحصیلی گذشته نمره قبولی را کسب نکرده و یا داوطلب آزاد هستند.

وی همچنین اظهارداشت: با نظر ستاد کرونا در مورد وضعیت قرمز کرونایی، ارزشیابی دانش آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: امتحانات داخلی متوسطه اول از ۱ تا ۲۷ دی ماه شروع می‌شود همچنین امتحانات پایه نهم بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد از ۴ تا ۲۷ دی ماه به صورت هماهنگ استانی و به شیوه حضوری، با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد.

شایان ذکر است در مورد نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان، استان تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا است. در ضمن استفاده از ماسک و مایع ضدعفونی، رعایت فاصله ۱.۵ تا دو متری بین دانش‌آموزان در محل آزمون ضروری است.

Share