محمدنژاد در گفتگو با دیارمیرزا؛

محل دریافت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات مازاد مشخص نیست|محل اعتبارات احداث مسکن مبهم است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات مازاد نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ از محل کدام منابع و از چه کسانی دریافت شود نیز یکی دیگر از مسئل مهم بودجه ۱۴۰۱ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز محمدنژاد قاضی محله در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ پس از بررسی در کمیسیون تلفیق اظهار کرد: شرط تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ این است که مواردی که به عنوان نقص کار مطرح شده با هماهنگی دولت و مجلس مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد و تصویب شود.

نماینده لنگرود در مجلس یکی از موارد حساس بودجه ۱۴۰۱ را که دغدغه مجلس بوده، بحث حذف ارز ترجیحی اعلام کرد و گفت: دولت تعهداتی داده که مشکلات ناشی از حذف ارز ترجیحی را مورد توجه قرار دهد و عوائد حاصل از آن نیز در سبد مردم قرار بگیرد اما اینکه این کار به چگونه ای صورت بگیرد، نیازمند آئین نامه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به دیارمیرزا گفت: اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات مازاد نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ از محل کدام منابع و از چه کسانی دریافت شود نیز یکی دیگر از مسئل مهم بودجه ۱۴۰۱ است.

محمدنژاد با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ منبع مالی احداث سالیانه یک میلیون مسکن مشخص نبوده و مبهم است، افزود: دولت وعده داده منابع را مشخص کند.

نماینده لنگرود در مجلس اظهار داشت: علی رغم اظهارات وزیر نیرو، حرکت جامعی در زمینه جبران کاهش ۴۰ هزار مگاوات انرژی دیده نشده است و زمانی می توان ادعا کنیم که خاموشی را کم خواهیم کرد که به تولید اضافه کنیم.

وی با اشاره با کمبود بارش و احتمال خشکسالی اظهار کرد: سدهای ما هم اکنون خالی هستند و احتمالا در فصل کشاورزی با مشکلاتی مواجه خواهیم شد که نیازمند تدابیر جدی در این زمینه هستیم.

محمدنژاد با بیان اینکه رمزارزها یک پدیده خطرناکی هستند و معتقدیم که باید سریعا کنترل شود، افزود: تا به امروز ۲۴۰ هزار ماینر شناسایی شده و طبق اعلام وزارت نیرو هم اکنون ۲ هزار مگاوات برق توسط ماینرها استفاده می شود.

Share