شهردار لاهیجان در صحن شورای شهر مطرح کرد:

طرح عروس روشن در لاهیجان اجرا می شود | مأموریت شهرداری با سند راهبردی توسعه لاهیجان

شهردار لاهیجان گفت: سند راهبردی توسعه لاهیجان در واقع مأموریت شهرداری را در حوزه حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و خدمات شهری ایمنی و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری، اجتماعی و فرهنگی، آموزشی و اقتصاد شهری بیان می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای اسلامی شهر لاهیجان با حضور «رضا زنده دل» شهردار لاهیجان در خصوص بررسی سند راهبردی توسعه شهر لاهیجان برگزار شد.

شهردار لاهیجان گفت: سند راهبردی توسعه لاهیجان در واقع مأموریت شهرداری را در حوزه حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و خدمات شهری ایمنی و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری، اجتماعی و فرهنگی، آموزشی و اقتصاد شهری بیان می‌کند.

وی گفت: وظیفه شهرداری‌ها فقط در حوزه عمرانی خلاصه نمی‌شود و در حوزه حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی نیز وظایفی دارند.

زنده دل گفت: در این مدت سه ماه به نکات مثبتی رسیدیم و پروژه‌ای را آغاز نمی‌کنیم که در حین انجام کار به بن بست برسیم و رها کنیم و کار دیگری شروع نماییم و قبل از هر کاری زیرساخت آن را مهیا میکنیم.

وی گفت: قول دادیم برای تالاب حاجی آباد برنامه ریزی داشته باشیم و مشاور گرفته شد و طرح اولیه در حال بررسی است و در بودجه سال آتی شهرداری دیده می‌شود و چنانچه مورد تصویب شورا قرار گیرد، سال آینده رینگ دوچرخه سواری و پیاده روی آن و نورپردازی محوطه به اتمام میرسد.

شهردار لاهیجان به طرح هشت محل، هشت بهشت اشاره و افزود: لاهیجان دارای هشت محله‌ی قدیمی است؛ محلاتی که آثار هویت و زندگی را در آن به عینه مشاهده می‌کنیم. این طرح در ستاد بازآفرینی شهری مصوب شده است و می‌توان اعتبارات خوبی برای آن جذب کرد و در بافت قدیمی شهر با کف‌سازی، جداره‌سازی و طاق‌بندی با مشارکت بخش خصوصی می‌توان اقدامات خوبی برای احیای بافت‌های فرسوده انجام داد.

وی ایجاد مسیری زیبا حد فاصل میدان سپاه تا پارک بعثت برای نصب سردیس مفاخر و علما لاهیجان، زیباسازی نمای ساختمان شهرداری، لوله‌گذاری جهت هدایت آبهای سطحی و آسفالت ۴۰ هزار متر مربع از خیابانها و معابر لاهیجان را از دیگر برنامه‌های شهرداری عنوان نمود.

زنده دل از نوسازی، تجهیز و به روزکردن تمام پارک‌های سطح شهر خبر داد و گفت: این برنامه در دست اقدام است و جنب پل خشتی و خیابان رسالت نیز پارک محله‌ای جدید احداث می‌شود.

شهردار لاهیجان به طرح عروس روشن برای شهر لاهیجان اشاره و افزود: نورپردازی محیط شهری در ایجاد امنیت، دلپذیر کردن فضای شهر، تأثیر مثبت بر روان شهروندان، جذب گردشگر در فصول مختلف و درآمدزایی بسیار اهمیت دارد و در طرح عروس روشن، شهرداری تلاش می‌کند نورپردازی شهر لاهیجان را به روزرسانی کند و در نقاط تاریک شهر علاوه بر تأمین روشنایی، المان‌های جدید احداث شود.

وی در خصوص آزادسازی کامل جزیره، بازگشایی خیابان عاقلیه به بوجایه و خیابان ۲۲ آبان به کاشف شرقی نیز توضیحات مبسوطی بیان نمود.

در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شورای شهر، کارشناسان شهرداری و اهل فن جهت بررسی هر چه بیشتر سند راهبردی لاهیجان تشکیل و ماحصل کمیته به صحن شورای شهر جهت تصویب نهایی آورده شود.

Share