کوچکی نژاد بیان کرد:

صنایع کوچک نقش قابل توجهی در بومی سازی صنایع و اشتغالزایی دارد

کوچکی نژاد نماینده شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان طی نشستی در خصوص وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان و اهمیت و جایگاه صنایع کوچک در استان به گفتگو پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در این نشست که با حضور اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شده بود، کوچکی نژاد در خصوص اهمیت و جایگاه شهرک‌های صنعتی و جذب سرمایه گذار بیان داشت: شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارند و با توجه به قابلیت‌های استان می‌بایست به دنبال جذب سرمایه گذاران صنعتی باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: صنایع کوچک در زمان کم و با صرف هزینه کم قابل راه اندازی بوده و نقش قابل توجهی نیز در بومی‌سازی صنایع و اشتغالزایی دارند.

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: بنگاه‌های کوچک و متوسط به تزریق سرمایه در گردش نیازمند هستند و در واقع اشتغال نسبت به افزایش تولید اولویت دارد و در این افزایش سهم بهره‌وری از سرمایه داری مهمتر است.

وی در ادامه اظهار داشت: افزایش بهره‌وری سرمایه، نیاز به سرمایه‌گذاری جدید را کاهش می‌دهد و در به حداقل رساندن هزینه‌ها موثر است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از زحمات و پیگیریهای جناب آقای کوچکی نژاد نمایندهشهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و حضور ایشان در شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان، با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط مطلوب با نمایندگان محترم مجلس ابراز داشت: تعامل با نهاد بسیار مهم مجلس شورای اسلامی با توجه به دیدگاه‌ها و نظرات مختلف نمایندگان محترم کاری بسیار مهم است.

وی در ادامه بیان داشت: ارتباط و تعامل مطلوبی با نمایندگان محترم مجلس برای تشریح وضعیت صنایع کوچک برقرار گردیده که جا دارد از لطف و عنایت و زحمات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر داشته باشم.

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر افزایش آگاهی مصرف کنندگان و تغییرات مستمر سلایق و خواسته‌های مشتریان و مصرف کنندگان، موجب تغییرات مستمر در ساختار تولید شده و از آنجا که صنایع بزرگ به دلایل ساختاری، انعطاف لازم در جوابگویی به نیاز تنوعی بازار مصرف را ندارند، زمینه رشد صنایع کوچک بیش از پیش فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به اهمیت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برای بازگرداندن رونق به اقتصاد، تصریح کرد: بسیار امیدواریم با مساعدت و همکاری بانک‌های عامل و همچنین تلاش و جدیت سرمایه گذاران، این واحدها بتوانند مشکلات نقدینگی خود را برطرف کرده و شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی در ادامه افزود: با تمام توان در صدد رفع موانع و حمایت همه جانبه از صنعت استان و صاحبان صنایع این خادمین بی‌منت عرصه صنعت هستیم.

فریبرز سعیدی کیا در پایان افزود: افزایش ظرفیت واحدهای تولید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اشتغالزایی در استان به طور جدی شتاب می‌گیرد.

Share