امیکرون به مازندران رسید؛

شناسایی اولین بیمار مبتلا به سویه جدید امیکرون در مازندران!

سید ناصر عمادی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل از شناسایی نخستین مورد ابتلای به سویه جدید امیکرون در استان مازندران خبر داد و افزود: این بیمار که مسافر وارده از یکی از کشورهای اروپایی به ایران بوده و نتایج آزمایش این فرد به امیکرون مثبت گزارش شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سید ناصر عمادی با اشاره به شناسایی اولین بیمار مبتلا به سویه جدید امیکرون در استان مازندران اظهار داشت: این بیمار که مسافر وارده از یکی از کشورهای اروپایی به ایران بوده و نتایج آزمایش این فرد به امیکرون مثبت گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل با اظهار اینکه همه افراد خانواده این فرد تحت مراقبت‌های بالینی قرار دارند، بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل این بیماری تاکید کرد.

عمادی با اشاره به پایین بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، تزریق واکسن و رعایت بهداشت را لازمه مهار بیماری بیان کرد.

تاکنون بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن در مازندران تزریق شده است اما همچنان ۱۳ درصد جمعیت ۲۰ تا ۳۰ سال واکسن تزریق نکردند و از مجموع جمعیت بالای ۱۸ سال حدود ۱۳ درصد دوز سوم را دریافت کردند.

Share