رئیس شورای شهر رشت در مراسم اختتامیه فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای رشت:

روند ۱۷ساله بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت در شان مردم رشت نیست

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: وضعیت تالار مرکزی رشت در شأن شهروندان شریف و هنرمندان فرهیخته این شهر نیست و از مدیرکل ارزشی و انقلابی ارشاد گیلان تقاضای تعیین تکلیف این مهم را داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین واثق کارگرنیا در مراسم اختتامیه فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) اظهار کرد: حضور در جمع اساتید و پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر برای بنده باعث افتخار است.

وی با قدردانی از متولیان برگزاری جشنواره فیلم‌های کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای افزود: مردم شهر رشت مردمانی فرهیخته، فرهنگ دوست و صاحب ذوق و هنر هستند و هنرمندان این دیار همواره در امور فرهنگی و هنری در سطح ملی و فراملی درخشیده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه آثار خوبی در جشنواره فیلم‌های کوتاه امسال به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: از مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به عنوان یک نیروی ارزشی و انقلابی تقاضا دارم نسبت به تعیین تکلیف تالار مرکزی شهر رشت اقدام نمایند و شرایط فعلی این مجموعه که اعتبارات زیادی نیز برای آن هزینه شده است به هیچ عنوان در شأن مردم شریف و هنرمندان فرهیخته رشت نیست.

کارگرنیا با تاکید به اینکه باید به وعده‌هایی که می‌دهیم عمل کنیم، بیان کرد: شهرداری رشت بارها اعلام کرده که آماده است تا هزینه باقیمانده به منظور تکمیل تالار مرکزی شهر که حدود ۳۰ میلیارد تومان است را تقبل کند تا این مکان آماده و در اختیار هنردوستان فهیم شهر رشت قرار بگیرد.

وی با انتقاد از روند طولانی بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت افزود: روند ۱۷ساله بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت درشان مردمان رشت که در گذشته‌های نه چندان دور در آن نخستین کتابخانه عمومی کشور راه اندازی شده بود نیست.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه اعضای شورای شهر رشت دغدغه فرهنگی دارند گفت: پتانسیل لازم به منظور انجام برنامه‌های متنوع و مؤثر فرهنگی در شورای شهر و شهرداری رشت وجود دارد و باید هر موانعی را در این مسیر برطرف کنیم.

کارگرنیا اقدامات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت را مورد تقدیر قرار داد و افزود: از آقای محجوب به عنوان متولی این سازمان که در زمینه امور فرهنگی بسیار فعال هستند تشکر ویژه دارم.

Share