تاج شهرستانی در هفدهمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

انتقال آب دریای خزر مضحک است | اگر میرزا و شهدا زنده بودند اجازه چنین جسارتی را نمی‌دادند

به گفته رئیس شورای شهر رشت، ایجاد حمل و نقل ریلی درون شهری در رشت نیازمند همراهی مسوولین کشوری و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی است که شرایط فعلی رشت در این حوزه با عنوان کلانشهری این شهر مطابقت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمد حسین واثق کارگرنیا در هفدهمین جلسه شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به بیست آذر مصادف با سالروز ثبت رشت در جمع شهرهای خلاق یونسکو اظهار کرد: کسب این عنوان یکی دیگر از افتخارات برای شهر اولین‌ها است، اما متاسفانه شهرداری رشت نتوانست از این عنوان برای ارتقای اقتصاد مردم شهر استفاده لازم را ببرد.

وی با بیان اینکه دیگر شهرهای کشور که در یونسکو حضور دارند، وضعیت بهتری نسبت به رشت دارند، افزود: در روز رشت سال جاری اقدامات خوبی در میدان شهدای ذهاب انجام شد و انتظار داریم هر چه سریعتر دبیرخانه شهر خلاق خوراک رشت توسط روابط عمومی شهرداری راه اندازی و فعالیت مستمر داشته باشد.

کارگرنیا با تاکید به اینکه برنامه‌های شهر خلاق خوراک نباید فقط به سالروز ثبت رشت در جمع شهرهای خلاق یونسکو مختص شود، گفت: رشت در این حوزه باید به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند.

توجه به مقوله پژوهش با هدف رفع چالش‌ها

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به ۲۵ آذر مصادف با روز پژوهش بیان کرد: بسیاری از چالش‌های کشور با توجه به مقوله پژوهش قابل رفع است.

کارگرنیا با تاکید به اینکه در حوزه پژوهش جزو کشورهای برتر دنیا هستیم، افزود: شهر رشت نیز از پژوهشگران فرهیخته و توانمندی برخوردار است.

وی به گرامیداشت ۲۶ آذر مصادف با روز حمل و نقل اشاره کرد و گفت: هر اندازه در بخش حمل و نقل تلاش کنیم نفع آن به مردم و توسعه شهر بر می‌گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه رشت عنوان کلانشهر را با خود به همراه دارد، تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل مشکلات زیادی از سالهای گذشته در رشت وجود دارد که با عنوان کلانشهری رشت مطابقت ندارد و در این حوزه نسبت به بسیاری از شهرهای کشور عقب ماندگی داریم که مشکلات فراوانی از این بابت برای مردم و کسبه ایجاد شده است.

کارگرنیا با تاکید به اینکه برای ایجاد حمل و نقل ریلی درون شهری در رشت نیازمند همراهی مسوولین کشوری و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هستیم، بیان کرد: نخستین همایش حمل و نقل و ترافیک روز پنج شنبه ۲۶ آذر برگزار می‌شود و امیدواریم خروجی این همایش تسهیل و روان شدن ترافیک رشت و رفع گره‌های کور ترافیکی این شهر باشد.

بررسی عملکرد حوزه مدیریت شهری در بازده زمانی یک‌ساله

عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری نواحی در گذشته به تبعیدگاه تبدیل شده بود، اظهار کرد: باید به وضعیت و دغدغه‌های نواحی شهری بیش از پیش توجه شود.

مجید عزیزی با بیان اینکه در جلسه گذشته شورا نسبت به شهردار رشت انتقاداتی مطرح شد، افزود: از اعضای شورا تقاضا دارم در کنار نظارت به عملکرد مدیریت شهری بین یک بازده زمانی شش ماهه تا یک‌ساله به بررسی عملکردها بپردازیم و ان شاا به سمت داشتن حفظ شهردار چهارساله حرکت کنیم.

وی با تاکید به اینکه برخورد با تخلفات باید بر اساس مستندات باشد، گفت: صحبت‌های بنده دلیل بر همراهی با هیچ فردی نیست و شورا باید از بُعد نظارتی و با دقت عمل کند.

کاهش اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت توسط شهردار

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهردار رشت را به عنوان یار دوازدهم شورا انتخاب کرده‌ایم، اظهار کرد: شهردار رشت در برخی از مباحث مشکلاتی را به همراه آورده که از آن جمله می‌توان به کاهش اضافه کاری و حقوق پرسنل شهرداری رشت اشاره کرد.

مهدی نوری هریس با بیان اینکه پرسنل شهرداری رشت بازوی اجرایی شورا و شهردار هستند، افزود: باید از وجود پرسنل توانمند شهرداری رشت استفاده کرد و خدا را گواه می‌گیرم که افرادی در شهرداری رشت مشغول به فعالیت هستند که تمام هم و غمشان رفع مشکلات حوزه مدیریت شهری لست.

وی با تاکید به اینکه بارها پیرامون ساماندهی مشاغل پرترافیک به شهردار رشت تذکر داده شده است، گفت: ما برای کاهش و رفع مشکلات شهر آمده‌ایم نه اینکه به حجم مشکلات بیافزائیم.

نوری با اشاره به اینکه از شهردار رشت تقاضا دارم پیش از انعقاد هر قراردادی نسبت به بررسی و مطالعه همه جانبه آن دقت داشته باشد، بیان کرد: شهردار نباید مدعی شود که همه چیز را خودش می‌داند و باید مشاغل پر ترافیک را مدیریت کند.

وی به راه اندازی خیابان خوراک اشاره کرد و گفت: اگرقرار است خیابان غذا راه اندازی شود در ابتدا باید نسبت به ایجاد ترافیک در این خیابان نیز توجه داشته باشیم.

نوری با اشاره به رونمایی از اپلیکیشن شهر خلاق خوراک در رشت افزود: امیدواریم این اقدامات به صورت کارشناسانه انجام شود تا تمامی ظرفیت‌های غذایی این شهر به خوبی معرفی شود و از تمام رستورانهای برند کشور برای افتتاح رستوران در رشت دعوت شود.

انتقال آب دریای خزر مضحک است

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه موسیقی یکی از ارکان اتحاد ملت ایران است، اظهار کرد: سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز مایه افتخار همه ایرانیان است.

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه تقاضا دارم با انحای مختلف بر سر هنر کوبیده نشود، افزود: ما ایرانی هستیم و در ایران زندگی می‌کنیم و در همین کشور نیز به خاک سپرده می‌شویم و نباید هنر این سرزمین را سرکوب کنیم.

وی با انتقاد از طرح موضوع انتقال آب دریای خزر به دیگر شهرهای کشور تصریح کرد: موضوع انتقال آب دریای خزر در دوران احمدی نژاد مطرح شد و در دوران فعالیت حسن روحانی رئیس جمهور سابق نیز مجددا تکرار شد.

تاج شهرستانی به قیافه همیشه پُر از خنده رئیس جمهور سابق اشاره کرد و گفت: وی با تمام مشکلاتی که مردم ایران با آن دست به گریبان بووند اما همیشه در حال خنده بود و ما نیز موضوع انتقال آب دریای خزر را همان گونه مضحک و خنده دار تصور کردیم.

وی با انتقاد از انتقال آب دریای خزر به سمنان بیان کرد: قرار نیست قیافه گشاده روی و میزبانی ما برخی را به خیال‌های واهی سمت و سو بدهد و به منابع طبیعی گیلان چشم طمع داشته باشند.

تاج شهرستانی با اشاره به اینکه انتقال آب دریای خزر به سمنان تفرقه افکن است، افزود: در پارلمان محلی مردم رشت از رهبر عزیزمان تقاضا داریم تا دستور بایکوت این موضوع را اعلام بفرمایند و در پایان اعلام می‌کنم اگر میرزا کوچک و شهدای گیلان زمین زنده بودند اجازه چنین جسارتی را نمی‌دادند.

انحراف در بودجه سال ۹۶ شهرداری رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به بررسی بودجه سال‌های ۹۶ و ۹۷ شهرداری رشت اظهار کرد: در بررسی تفریغ بودجه سالهای ۹۶ و ۹۷ شهرداری رشت با ابهاماتی مواجه هستیم و همچنان از دارایی‌های شهرداری رشت لیست مشخصی وجود ندارد و باید این مشکل برطرف شود.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه در صدور برخی از چک‌ها طی بودجه سال ۹۷ مباحثی مطرح است که می‌تواند پیگیری قضایی در آن باره انجام شود، افزود: در سال ۹۶ تعداد ۲۲۶ پروژه در بودجه تعریف شده بود که بیش از نیمی از آن پروژه‌ها اصلا اجرایی نشده‌اند و در سال ۹۷ نیز تعداد ۱۲۶ پروژه تعریف شده‌اند که تعدادی از آن‌ها انحراف دارند.

وی به قانون ۷۱ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: قرار بود هر ۶ ما یک بار صورتنامه وضعیت درآمد و هزینه شهرداری رشت به شورا ارسال شود اما این اقدام انجام نشد و با توجه به اینکه این اقدام یک تخلف آشکار است، متاسفانه همچنان در دست انجام است.

پرداخت پاداش‌های هنگفت به برخی از مدیران شهرداری رشت

شفیعی با اشاره به پرداخت پاداش‌های هنگفت به برخی از مدیران شهرداری رشت بیان کرد: در پرداخت این پاداش‌ها انحرافات فراوانی وجود دارد که باید سیاهه آن تهیه و به شورا اطلاع داده شود.

Share