در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه رشت:

ثقتی: تمرکز زدایی از فعالیت‌های فرهنگی هنری را با جدیت دنبال می‌کنیم

ثقتی با بیان اینکه نگاه به مقوله فرهنگ و هنر در تمام استان نگاهی یکسان است، اظهار داشت: تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی هنری را با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا ثقتی در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه رشت در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه برگزاری یک رویداد فرهنگی نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی است گفت: در برگزاری جشنواره فیلم کوتاه رشت شاهد حمایت تمامی اعضای شورای شهر و مدیران شهری رشت بودیم و این حضور نشان دهنده حمایت از فرهنگ و هنر شهر و نگاه بلند اعضای شورا به مقوله فرهنگ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه صد ثانیه‌ای را یک راهبرد و انتخاب هوشمندانه در مدیریت شهری دانست و افزود: به لحاظ سخت‌افزاری این جشنواره زمینه حضور همگان از قشرهای مختلف را فراهم کرده و به کمیت هنری اهمیت داده شده و از سوی دیگر از ابزار هنر به عنوان نافذترین و ماناترین ابزار جهت انتقال مفاهیم ارزشی بهره گرفته شده که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به گفتمان فرهنگی دولت که گفتمان عدالت محور بر پایه مواسات در حوزه فرهنگ و توزیع امکانات هنری است تاکید کرد: نگاه به مقوله فرهنگ و هنر در تمام استان نگاهی یکسان است تا همگان از مزیت‌های این مقوله بهره گیرند.

ثقتی با تاکید بر تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی هنری خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود شد و بیان کرد: متاسفانه به ظرفیت‌های شهرستانی کمتر پرداخته شده و باید اینگونه جشنواره‌ها در سراسر استان برگزار شود تا گفتمان عدالت محوری دولت را تحقق بخشد و این امر را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فضای بسته فرهنگ و هنر در دولت جدید گشایش می‌یابد تا اجازه حضور را به همگان دهد اظهارکرد: پنجره فرهنگ و هنر را باید گشود تا محدود به عده‌ای خاص نباشد. باید همه هنرمندان در این حوزه ورود کنند و در جایگاه خود به فعالیت بپردازند تا شاهد بالندگی این حوزه باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان متذکر شد: باید به هنرمندان جوان اعتماد کرده و آنان را در فعالیت‌ها مشارکت دهیم.

وی حوزه فرهنگ را حوزه‌ای فراسازمانی خواند و با بیان اینکه فرهنگ مقوله‌ای است که همه سازمان‌ها و نهادها باید یاریگر آن بوده تا گسترش یابد تصریح کرد: تنگناهای زیادی را در حوزه فرهنگ و هنر شاهد هستیم در حالی‌که ایده‌ها و ظرفیت‌های خوبی نیز در این حوزه وجود دارد و باید تجلی یابد.

ثقتی در ادامه از تشکیل جبهه متحد فرهنگی استان خبر داد و متذکر شد: از فعالیت‌های جزیره‌ای و پراکنده پرهیز شود و سازمان‌ها و نهادها طرح‌های استانی و ملی را در شورای فرهنگ عمومی به خرد جمعی گذاشته و از اثرگذاری آن بهره جویند.

وی با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر استان شاهد خواهیم بود خاطرنشان ساخت: تنگناها برطرف شده و نوید روزهای خوب را می‌دهم زیرا همه نهادها به حوزه فرهنگ و هنر امدادرسانی می‌کنند.

ثقتی در پایان وعده داد مجوز برگزاری رویداد فرهنگی جشنواره فیم کوتاه رشت را به صورت منطقه‌ای و ملی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده تا سال آینده شاهد حضور هنرمندان کشوری در این خطه از فرهنگ و هنر کشور باشیم.

Share