مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

گیلان نمایندگان توانایی در مجلس دارد | خانه مطبوعات هویت صنفی مطبوعات است

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم روز خبرنگار در مورد مجوز های صادر شده در استان گیلان نیز گفت: ۱۷۶ نشریه و ۹ روزنامه در استان گیلان فعالیت می‌کنند و ۲ هفته نامه نیز تفاضای تبدیل به روزنامه کرده‌اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم روز خبرنگار گفت: بنده به عنوان دبیر کار گروه مطبوعات کشور مشکلاتی که امروز خبرنگاران عنوان کردند را در این کارگروه مطرح خواهم کرد و پیگیری های لازم را انجام می دهم.

وی در مورد مجوز های صادر شده در استان گیلان نیز گفت: ۱۷۶ نشریه و ۹ روزنامه در استان گیلان فعالیت می‌کنند و ۲ هفته نامه نیز تفاضای تبدیل به روزنامه کرده‌اند.

فاضلی یادآور شد: در حال حاضر ۲۹۳ مجوز برای رسانه ها صادر شده است که استان گیلان در این زمینه در رتبه ششم قرار دارد.

وی در مورد پایگاه های خبری نیز اظهار کرد: ۱۱۷ پایگاه خبری در استان فعالیت می‌کنند که پس از تهران رتبه دوم کشور را در اختیار داریم.

فاضلی با بیان اینکه مشکلات رسانه ها باید کامل گفته شود، افزود: اکنون که دبیر کارگروه مطبوعات هستم فرصت خوبی است که خبرنگاران استان به بیان دغدغه های خود بپردازند تا بتوانیم مسائلشان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات هویت صنفی مطبوعات است، گفت: همه خبرنگاران باید عضو خانه مطبوعات باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه کمیته عکاس را نیز به زودی راه اندازی می‌کنیم، افزود: این کمیته نیز از موارد مهم در حوزه ساماندهی عکاسان است.

وی با اشاره به اینکه اهل قلم قلمشان سند است، افزود: رسانه های گیلان با همه نگرشی در این استان فعالیت می‌کنند و بنده معتقدم خود رسانه ها در رقابت با هم مطرح می شوند و کیفیت از دل کمیت بیرون خواهد آمد.

فاضلی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که صحبت میشود بیمه خبرنگاران است، افزود: در سامانه خبرنگاران کاملا وضعیت بیمه مشخص است و ۶۷ رسته شغلی در آن وجود دارد و در این سامانه نوع بیمه نیز هم مشخص شده است.

فاضلی با بیان اینکه گیلان نمایندگان توانایی در مجلس دارد، گفت: باید از ظرفیت این نمایندگان در راستای حل مشکلات رسانه ها استفاده کنیم.

وی افزود: خبرهای خوبی در عرصه خبرنگاران برای رسانه ها در راه است و مطمئنا در جهت شفاف سازی و برآورد خواسته خبرنگاران اقداماتی درحال انجام است.

Share