تخلف پشت تخلف؛

تولیدکنندگان لوازم خانگی ۳ تا ۱۲ درصد گران کردند!

برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی که پیشتر در خصوص‌ عدم درج قیمت تولیدکننده روی محصول دچار تخلف شده بودند، اکنون هم بدون مجوز و خودسرانه قیمت‌ها را افزایش دادند در حالی که ظاهرا وزارت صمت چنین مجوزی نداده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، از اول دی ماه امسال موضوع نصب قیمت تولیدکننده بر روی محصولات لوازم خانگی بزرگ و کوچک با چالشهای جدی روبرو شده است. از یک طرف وزارت صمت مدعی است که تمام جوانب اجرا شدن این موضوع را بررسی کرده و واحدهای تولیدی باید نسبت به درج قیمت‌ها اقدام کنند اما از طرف دیگر تولیدکنندگان نوسانات قیمت مواد اولیه را مانعی برای درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات دانسته و معتقدند اگر وزارت صنعت الزامی به نصب قیمت تولیدکننده بر روی کالاها دارد باید تغییرات قیمتی مواد اولیه واحدهای تولیدی را درنظر گرفته و نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام کند.

گواه این مطلب را می‌توان نامه هفته گذشته انجمن صنایع لوازم خانگی به وزیر صمت ندانست. در این نامه ادعا شده بود قیمت نهاده‌های تولید مدام در حال افزایش است به همین منظور از وزیر صنعت درخواست می‌کنیم متناسب با تغییر قیمتی مواد اولیه امکان افزایش قیمت‌ها را برای تولیدکنندگان لوازم خانگی درنظر بگیرد.

درحالی مشاهدات خبرنگار تسنیم از بازار نشان می‌دهد قیمت لوازم خانگی ۳ تا ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است که به نظر می‌رسد، تولیدکنندگان به صورت خودسرانه نسبت به افرایش قیمت محصولات خود اقدام کرده‌اند چرا که وزارت صمت هیچگونه اعلامی نسبت به موافقت با افزایش قیمت نداشته است.

فروشندگان لوازم خانگی معتقدند این افزایش قیمت‌ها درحالی به وجود آمده که بازار خرید و فروش لوازم خانگی راکد بوده و حتی نمی‌توانند محصولات را با قیمتهای قبلی به فروش برسانند، اما واحدهای تولیدی لیست‌های جدیدی خود را به فروشگاه‌های لوازم خانگی ارسال کرده‌اند. البته نکته مهم اینجاست با وجود افزایش قیمت‌ها هنوز نصب قیمت تولیدکننده در محصولات لوازم خانگی اجرایی نشده و در بازار هنوز کالای لوازم خانگی برچسب قیمت تولیدکننده را ندارد.

Share