تنظیم یا بررسی قرارداد، اقدامی در راستای جلوگیری از ایجاد اختلاف میان طرفین

توجه داشته باشید که تنظیم قرارداد در زمینه‌های مختلف، متفاوت است مثلاً شما نمی‌توانید از یک نمونه قرارداد اداری به عنوان قرارداد استخدام یا قرارداد طراحی و توسعه سایت استفاده کنید.

 

نحوه نوشتن متن قرارداد و تنظیم قراردادها یکی از مهارت‌های مهمی است که می‌تواند سرنوشت افراد، شرکت‌ها و کسب و کارها را رقم بزند. در چند سال گذشته تنظیم قرارداد اکثراً توسط خود افراد و بدون مراجعه به یک مشاور حقوقی صورت می‌گرفته است، اما اکنون هر فردی می‌تواند حتی با دانش کم حقوقی با استفاده از سامانه ‌های حقوقی آنلاین نظیر وینداد، قراردادهای خود را به ایمن‌ترین شکل تنظیم کند

۶ فایده اساسی نوشتن یک قرارداد

مهم‌ترین فواید تنطیم و نوشتن قرارداد از این جمله است:

  • پیشگیری از هرگونه اختلاف احتمالی در آینده
  • افزایش بهره‌وری و کیفیت کار
  • حفظ روابط کاری و اقتصادی به طور مستمر
  • جلوگیری از اتلاف وقت و از بین رفتن حق و حقوق طرفین
  • کاهش ضرر و زیان ناشی از مسائل بوجود آمده در حین انجام کار (موضوع قرارداد)
  • جلوگیری از اختلاف نظرها در هنگام انجام کار و دعواهای حقوقی.

ویژگی‌های یک قرارداد استاندارد چیست؟

هر قرارداد تشکیل شده از موادی است که رابطه میان طرفین را شفاف می‌سازد؛ رایج ترین موادی که هر قرارداد باید داشته باشد شامل این موارد است:

۱- عنوان قرارداد

۲- طرفین قرارداد

۳- موضوع قرارداد

۴- مدت قرارداد

۵- مبلغ قرارداد

۶- شروط و تعهدات

۷- فورس ماژور

۸- مرجع حل اختلاف

طرفین می‌توانند درخواست اضافه شدن مواد دیگری نیز داشته باشند که بستگی به حساسیت رابطه و جزئیات آن دارد. در صورتی برای تنظیم یا بررسی قرارداد خود نیاز به کمک دارید حتما از مشاور حقوقی متخصص در قرارداد نویسی کمک بخواهید.

تنظیم قرارداد خود را به وینداد بسپارید

توجه داشته باشید که تنظیم قرارداد در زمینه‌های مختلف، متفاوت است مثلاً شما نمی‌توانید از یک نمونه قرارداد اداری به عنوان قرارداد استخدام یا قرارداد طراحی و توسعه سایت استفاده کنید؛ بنابراین برای نگارش و تنظیم یک قرارداد اصولی و حقوقی، باید دقت کافی داشته و با تحقیق و بررسی و گرفتن مشاوره از یک وکیل مجرب قراردادی را تنظیم کنید که باعث امنیت و پیشرفت اصولی موضوع قرارداد شما شود.
یاد گرفتن نحوه نوشتن متن قرارداد و مهارت قراردادنویسی، در واقع آشنایی با اصول قراردادنویسی و تنظیم قراردادهای اصولی است؛ که باعث استحکام و پایداری روابط طرفین قرارداد یا شرکای تجاری می‌گردد. وینداد به عنوان یک تیم حقوقی با متخصصین و وکلای مجرب، می‌تواند کمکی برای تنظیم متن قراردادهای شما در هر زمینه‌ای باشد و شما را در مسائل حقوقی یاری کند.

Share