عباس نژاد در گفتگو با دیارمیرزا عنوان کرد؛

بلیط دستی اتوبوس‌های رشت؛ هفت ماه پس از افتتاح پروژه هوشمندسازی ناوگان

عباس نژاد در مورد هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل شهری رشت گفت: هنوز اتفاقی حاصل نشده و همچنان اتوبوس‌ها به صورت دستی بلیط دریافت می کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شنبه اول خرداد شاهد افتتاح پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بودیم که توسط شرکت داده کاوان کندو اجرایی شد. همچنین مدیر شرکت مجری پروژه اعلام کرده بود که با راه‌اندازی “کیف پول شهروندی جیب” تا پایان تابستان مینی‌بوس‌های شهر رشت نیز به آن مجهز می‌شوند.

اگرچه افتتاح این پروژه در زمان شورای پیشین رشت و دوران شهرداری محمد احمدی رخ داد اما خبرنگار دیارمیرزا در رابطه با آخرین وضعیت این پروژه با مسعود عباس نژاد رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفتگو کرده است.

همچنان اتوبوس‌ها به صورت دستی بلیط دریافت می کنند

عباس نژاد در مورد هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل شهری رشت گفت: قرارداد این پروژه در دوره شورای پنجم با شرکت داده کاوان کندو بسته شد و تنها خروجی آن در حد افتتاح طرح بوده است.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به بیان اینکه قرارداد سرمایه گذاری همچنان ادامه دارد، افزود: شهرداری باید یک سری از کارها را انجام میداد که هنوز انجام نداده است.

وی ادامه داد: از جمله کارهایی که باید شهرداری انجام میداد، در اختیار گذاشتن اتوبوس‌ها به این شرکت بود که متاسفانه اتوبوس‌ها یک روز در میان خراب می‌شود و هنوز در این زمینه به ثبات اتوبوس‌های سالم نرسیدیم و همین مسائل باعث شده که شرکت سرمایه گذار دلسرد شود. البته همچنان به دنبال هوشمندسازی هستند و ما نیز پیگیریم اما هنوز اتفاقی حاصل نشده و همچنان اتوبوس‌ها به صورت دستی بلیط دریافت می کنند.

عباس نژاد با بیان اینکه از ۳۲ دستگاه اتوبوس رشت، ۱۲ دستگاه آن به علت نداشتن لاستیک غیر فعال هستند، گفت: در حال حاضر ۲۰ دستگاه اتوبوس در داخل شهر فعال هستند و این یک فاجعه است. شهردار قول داده بود تا ۲۶ آذر ۵۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم اما تا کنون محقق نشده است؛ درحالی ما شعار ناوگان حمل و نقل عمومی میدهیم اما در عمل هیچ کاری انجام نمی‌شود.

به دلیل تحریم نمی توان قطعات ماشین‌های برقی را وارد کرد

وی در مورد سرنوشت ماشین‌های برقی پیاده راه فرهنگی نیز به دیارمیرزا گفت: تعدادی از این ماشین‌ها سه سال است که فعال نیستند، چون تعمیر نشدند. الان به صورت اسقاط درآمده است زیرا قطعات این ماشین وارداتی است و به علت تحریم ها نمی توان قطعات آن را به راحتی تهیه کرد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت افزود: برای راه اندازی مجدد این ماشین‌ها به دنبال سرمایه گذار هستیم تا با درآمد حاصل از تبلیغات محیطی بتوانیم قطعات این ماشین‌ها را تهیه کنیم.

وی در مورد آخرین وضعیت میدان صیقلان نیز گفت: اقدام شهرداری مبنای علمی نداشت و اعضای شورا با بستن این نقطه مخالفت کردند و خوشبختانه در حال حاضر با ایجاد دور برگردان این مسئله فعلا حل شده است.

Share