رییس کل دادگستری گیلان تاکید کرد:

اولین گام در ساماندهی تالاب عینک مشخص شدن مالکیت است | صدور سند تالاب در کمترین زمان ممکن

نشست شورای حفظ حقوق بیت المال به ریاست رئیس کل دادگستری استان گیلان و با موضوع بررسی راهکارهای حفظ و استفاده بهینه از تالاب عینک برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای حفظ حقوق بیت المال به ریاست حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و با موضوع بررسی راهکارهای حفظ و استفاده بهینه از تالاب عینک برگزار شد.

حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه تالاب عینک با مساحت بیش از ۷۰هکتار هم از لحاظ کمی و هم کیفی دچار آسیب‌های فراوانی شده است افزود: امروزه تالاب عینک کارکرد اصلی و ساختار خود را از دست داده است و اولین گام در ساماندهی آن مشخص شدن مالکیت تالاب و صدور سند در کمترین زمان ممکن است.

وی ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر تالاب را موجب بروز مشکلات فراوانی عنوان کرد و گفت: کسانی که مالک عرصه در بستر تالاب هستند حق ساخت اعیان در آن را نداشته‌اند و این سازه‌های غیرقانونی علاوه بر اینکه از زیبایی چشم‌انداز تالاب کاسته است، سبب ورود فاضلاب‌های خانگی به تالاب شده است.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه خاطرنشان کرد: رویش گونه‌های مهاجم پوشش گیاهی، ما حصل فاضلاب‌های شهری به تالاب است که باید برای آن راهکاری اندیشیده شود.

وی در پایان اظهار داشت: از این پس شهرداری مکلف است تا از ساخت و ساز هر بنایی در بستر تالاب جلوگیری کند و با ساماندهی وضعیت تالاب در خصوص ادامه فعالیت تجاری اشخاصی که پیرامون تالاب ساخت و ساز نموده اند، مکان دیگری را برای کسب و کار آنان فراهم نموده تا با ادامه فعالیت در مکان جانمائی شده، مشکل معیشتی آنان نیز مرتفع شود.

Share