علوی: اتمام پروژه کمربندی مسکن مهر به میدان گیل تا سال آینده

اورهال کلیه ناوگان مدیریت بحران شهرداری رشت|فرماندار رشت: اقدامات انقلابی هزینه‌ دارد

اهمیت ورود مدیران انقلابی به عرصه کار و خدمت، بسته شدن منافذ بروز فساد در دستگاهها، اجرای طرحهای اولویت‌دار و رفع موانع و مشکلات پروژه‌های عمرانی با استفاده از تعاملات بین دستگاهی از اهم موضوعاتی است که در دیدار شهردار رشت و سرپرست فرمانداری شهرستان رشت بر لزوم آن تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اهمیت ورود مدیران انقلابی به عرصه کار و خدمت، بسته شدن منافذ بروز فساد در دستگاهها، اجرای طرحهای اولویت‌دار و رفع موانع و مشکلات پروژه‌های عمرانی با استفاده از تعاملات بین دستگاهی از اهم موضوعاتی است که در دیدار شهردار رشت و سرپرست فرمانداری شهرستان رشت بر لزوم آن تاکید شد.

 سید امیر حسین علوی شهردار رشت عصر روز چهارشنبه هشتم دی ماه ۱۴۰۰ از حمایتها و مواضع فرماندار شهرستان رشت تقدیر کرد و بیان داشت: در صورت رفع موانع و صدور مجوزات لازم، شهرداری رشت اجرای پروژه کمربندی مسکن مهر به میدان گیل را تا سال آینده شروع می‌کند.

شهردار رشت در ادامه با تاکید بر اینکه کلیه ناوگان مدیریت بحران شهرداری رشت تعمیر و اورهال شده‌اند، تصریح کرد: با تمهیدات به عمل آمده و تامین مالی که انجام داده ایم تا پایان همین ماه چیزی به عنوان ماشین‌آلات خراب در شهرداری رشت نخواهیم داشت.

سید امیر حسین علوی ابراز داشت: نوسازی ناوگان عمومی و اعمال تغییرات درون ساختاری در این مجموعه هم اولویت دیگر شهرداری است که به تدریج و با تامین منابع مالی در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری علاوه بر سپیدرود طی تدوین لایحه‌ای از تیم داماش هم حمایت مالی به عمل خواهد آورد، افزود: امیدواریم با کمک همه مسئولان و متولیان امر شاهد رفع مشکلات و موفقیت دو تیم ریشه دار سپیدرود و داماش باشیم.

وی یادآور شد: پرداختن به محلات کم برخوردار شهر رشت و ارائه خدمات خرد تحت عنوان برنامه “عزم خدمت” مدتی است که توسط شهرداری در حال اجراست و معتقدیم این اقدامات بنیادی در محلات حاشیه‌ای آثار و برکات خوبی به همراه دارد.

شهردار رشت با بیان اینکه وی هیچ برنامه‌ای برای ورود به صحنه انتخابات ندارد، عنوان کرد: تمام تلاش ما ارائه خدمت به مردم و رفع چالشهای شهری است. بنده هیچ قصدی برای شرکت در انتخابات ندارم اما اگر هر کدام از اعضای شورا چنین برنامه‌ای داشته باشند از آنان حمایت به عمل می‌‌آورم.

علوی اعمال تغییرات در مجموعه مدیریتی شهرداری با هدف اصلاح ساختار فرسوده این مجموعه را هم هدف دیگری که در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفته است، اعلام کرد و گفت: متاسفانه قراردادهایی در گذشته در این مجموعه منعقد شده که دارای اشکال است و سعی می‌کنیم به نوعی نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

حمید رضا امام پناهی سرپرست فرمانداری شهرستان رشت نیز در این نشست اظهار داشت: نگاه مردم به دولت سیزدهم نگاهی امیدوار کننده است. بنابراین برای تحقق شعارهای دولت باید مدیرانی انقلابی به عرصه کار و خدمت وارد شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت ضمن تقدیر از عملکرد شهردار رشت در انتخاب مدیران و برخورد با مصادیق فساد زیر مجموعه خود عنوان کرد: بدون شک چنین اقدامات انقلابی هزینه‌هایی را هم دارد و طبیعی است اما اگر توکل ما به خداوند بزرگ باشد و به شهدا توسل کنیم کارها به خوبی پیش خواهند رفت.

امام پناهی استفاده از مدیران باانگیزه خدمت به مردم را در همه نهادها به ویژه شهرداری خواستار شد و تصریح کرد: اگر منافذ بروز فساد بسته شود و ساختار شهرداری اصلاح گردد، کارکرد این دستگاه خدمات‌ رسان بیشتر و بهتر می‌شود.

وی در ادامه رفع معضل گره‌های ترافیکی در شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه رشت در بسیاری از شاخص‌ها حتی از شهرهای محروم هم عقب‌تر است، گفت: اگر شهر رشت توسعه پیدا کند، تاثیر مثبت آن در تمام شهرهای استان دیده خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت ضمن اعلام حمایت خود از شهرداری جهت تسهیل در صدور مجوزات برداشت شن و ماسه افزود: در این زمینه به دستگاههای متولی تاکید کردیم که شهرستان رشت و شهر رشت در اولویت برخورداری از این کمکها قرار بگیرند و موانع کار برطرف شوند.

امام پناهی تعامل بین دستگاهی و نگاه مثبت فرمانداری به این موضوع با هدف تسهیل در اقدامات شهرداری رشت که در اولویت قرار گرفته است را اعلام کرد و گفت: فرمانداری آماده است تا با رایزنی با سایر دستگاهها زمینه تعامل بیشتر آنها با شهرداری را فراهم سازد.

وی با تشکر و قدردانی از شهرداری رشت به خاطر حمایتهایش از تیم ریشه‌دار سپیدرود اظهار داشت: فرمانداری شهرستان رشت از هیچ تلاش و کوششی برای پشتیبانی از شهرداری دریغ نمی‌کند.

Share