سرپرست فرمانداری رشت در نشست با رئیس پلیس راهور استان، تاکید کرد:

استفاده از نظرات کارشناسی پلیس راهور در جهت کاهش بار ترافیکی سطح شهر

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر اهمیت استفاده از نظرات کارشناسی پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی در جهت کاهش بار ترافیکی رشت، گفت: با توجه به درصد بالای تراکم جمعیتی در گستره شهر و حجم بالای محورهای ورودی در طول روز، متاسفانه در برخی ساعات بار ترافیکی شهر رشت آرامش روانی شهروندان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی در نشست با سرهنگ امیر طالبی رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اثرات روانی ترافیک بر جنبه‌های مختلف زندگی شهروندان و اتلاف وقت در معابر شهری، گفت: برای دستیابی به نتایج بهتر در کاهش بار ترافیکی باید اهداف و پروژه‌ها در دو گروه کوتاه مدت و بلند مدت دسته‌بندی و برنامه ریزی شوند.

وی با بیان اینکه برخی راه کارها مانند احداث کمربندی جزء راه حل‌های بلند مدت و زمان بر هستند، اظهار داشت: شهرداری، راهداری و بنیاد مسکن؛ هریک در حوزه عمل خود می‌توانند با بهسازی و آسفالت رینگ‌های دسترسی محلی در کاستن کوتاه مدت از بار ترافیکی رشت کمک کنند.

دکتر امام پناهی ضمن تشکر از زحمات پرسنل راهور و راهنمایی و رانندگی و با تاکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات شورای ترافیک شهرستان رشت، گفت: شورای ترافیک و کارگروه‌های زیر مجموعه باید با استفاده از نظرات کارشناسی پلیس راهور نسبت به ایجاد برخی تغییرات فیزیکی در معابر برای کاهش بار ترافیکی اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اختصاص فضا برای ایجاد پارکینگ در ساختمان‌های تجاری، مجتمع پزشکان و نیز مجتمع‌های انبوه سازی، اظهار داشت: در شورای ترافیک استان این مسئله مطرح و با همکاری دستگاه محترم قضائی درباره تصویب موارد الزام‌آور قانونی و ابلاغ آن، تصمیم گیری خواهد شد.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت کنترل هوشمند ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی، تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات در سطح شهر را ناکافی دانسته و عنوان کرد: هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به عنوان نظم دهنده حجم ترافیک شهری باید در دستور کار قرار گیرد.

دکتر امام پناهی با اشاره به مسئولیت تک تک شهروندان در قبال مسائل شهر و تاکید بر این نکته که امکان حل معضلات شهری بدون همکاری شهروندان وجود ندارد، عنوان کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگ نسبت به تبیین و اطلاع‌رسانی فرهنگ ترافیک شهری اهتمام بیشتری داشته باشند.

Share