رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت خبر داد:

۱۷ درصد جمعیت شهری و ۱۱ درصد جمعیت روستایی در رشت واکسن نزده‌اند

سرپرست فرمانداری رشت گفت: از تعداد ۷۱ هزار و ۵۲۰ نفر جمعیت بالای ۱۲ سال روستایی شهرستان، تعداد ۱۹ هزار و ۶۵۶نفر معادل ۱۱ درصد هنوز دز یک واکسن را دریافت نکرده‌اند؛ از تعداد ۵۹۴ هزار نفر جمعیت بالای ۱۲ سال شهری شهرستان، تعداد ۹۴ هزار و ۹۷۲ نفر معادل ۱۷ درصد هنوز دز یک واکسن را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی امروز در ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم شخصیتی بزرگ و اسطوره بود که مورد توجه نسل پیر و جوان قرار داشت. روزی از فراغ ایشان آسوده خواهیم شد که مکتب حاج قاسم شاهد نابودی رژیم غاصب کودک‌کُش اسرائیل و استکبار جهانی باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به گسترش سویه امیکرون افزود: قطعا اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم اولین آسیب را اصناف و باشگاه‌های ورزشی می‌بینند، لذا تزریق دز سوم واکسن بسیار اهمیت دارد.

رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش مهمی در دعوت و تشویق مردم به تزریق دز سوم واکسن دارند، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس امیکرون و ضرورت تزریق واکسن علل خصوص دز سوم واکسن، از امروز شاهد فعالیت پایگاه تجمیعی مهدیه رشت هستیم و دو پایگاه تجمیعی شهید چمران و یادگار امام هم تا اوایل هفته آینده راه اندازی می‌شوند.

وی گفت: راه‌اندازی مجدد پایگاه شبانه روزی الغدیر در دستور کار و پیگیری قرار دارد و طی روزهای آتی بزودی جهت تسهیل دسترسی مردم در ساعات غیر اداری این مرکز راه اندازی می‌شود.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به استمرار تیم‌های بازرسی جهت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: توجه جدی به اجرای قرنطینه هوشمند و انجام بازرسی‌های مستمر از اصناف علل خصوص تالارها، هایپر مارکت‌ها و… در دستور کار نهادهای مرتبط باشد و در صورت مشاهده تخلف وعدم رعایت پروتکل‌ها به جد با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

امام‌پناهی با بیان اینکه مجموع بستری‌های کرونایی از ابتدا تا امروز در شهرستان رشت تعداد ۳۴۷۱۹ نفر می‌باشد، گفت: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان ۶۲ نفر است که نسبت به هفته گذشته کاهش ۷ نفری داشته و همچنین آمار پذیرش روزانه سطح شهرستان ۲۳ نفر و آمار فوتی‌های روزانه به صفر رسیده است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت خاطر نشان کرد: با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، آمار جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان که در سامانه سلامت ثبت شده ۸۴۵.۳۸۲ نفر می‌باشد که مطابق آمار جدید تعداد ۷۵۴۰۰۰ نفر معادل ۸۹.۲ درصد تزریق دز یک و تعداد ۷۰۶۰۰۰ نفر معادل ۸۳.۵ درصد تزریق دز دوم و تعداد ۹۹۰۰۰ نفر معادل۱۱ درصد تزریق دز سوم را در شهرستان داشته‌اند. در تزریق دز سوم شاهد افزایش سه درصدی واکسیناسیون به نسبت هفته گذشته هستیم.

وی بیان کرد: امروز در سطح شهرستان رشت ۲۱۰ واکسیناسیون فعال می‌باشد، از این تعداد ۱۷۷ مرکز بخش‌ها و روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به اینکه تعداد ۵۰۰۰ نفر از نوجوانان در رشت تا به امروز دز یک واکسن را دریافت نکرده‌اند، بیان کرد: آمار مربوط به واکسیناسیون نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال در تزریق دز اول ۵۷ هزار و ۲۵۷ نفر پوشش ۸۷.۴ درصدی و در تزریق دز دوم ۴۹ هزار و ۹۲۴ نفر معادل ۷۶ درصد در سطح شهرستان می‌باشد.

امام‌پناهی اضافه کرد: از تعداد ۷۱ هزار و ۵۲۰ نفر جمعیت بالای ۱۲ سال روستایی شهرستان، تعداد ۱۹ هزار و ۶۵۶نفر معادل ۱۱ درصد هنوز دز یک واکسن را دریافت نکرده‌اند؛ از تعداد ۵۹۴ هزار نفر جمعیت بالای ۱۲ سال شهری شهرستان، تعداد ۹۴ هزار و ۹۷۲ نفر معادل ۱۷ درصد هنوز دز یک واکسن را دریافت نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سلامتی مردم در اولویت ماست و همه دستگاه‌ها و مدیران بایستی با نگاه جهادی در وسط میدان باشند و هیچ عذری در این زمینه قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم در حاشیه شهر و روستا از اتوبوس‌های سیار واکسیناسیون، دومین اتوبوس سیار هم بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

سرپرست فرمانداری رشت تاکید کرد: برای تامین سلامت دانش‌آموزان حتما نظارت شود که تمامی رانندگان سرویس مدارس هم دو دز واکسن را تزریق کرده باشند و هم پروتکل‌ها به صورت کامل در ماشین‌های سرویس مدارس توسط این راننده‌ها رعایت شود.

وی یادآور شد: در هفته گذشته از تعداد ۱۳۴۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۰۵ واحد اخطار و تعداد ۳ واحد صنفی نیز به دلیل‌عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات اصحاب رسانه و صدا سیما جهت اقناع مردم در راستای تزریق دز سوم واکسن بسیار دارای اهمیت است و به نوبه خود از زحمات همه این عزیزان در دوران سخت کرونایی تشکر می‌کنم.

Share