سرپرست فرمانداری رشت در نشست با اعضای شورای شهرستان، تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت شورای شهرستان برای توسعه مرکز | ضرورت جلوگیری از روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر استفاده از ظرفیت شورای شهرستان برای توسعه مرکز استان‌، افزود: نشست با اعضای شورای شهرستان باید در قالب کار گروه های کاربردی و تخصصی سازماندهی و انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا امام پناهی در دیدار با اعضاء شورای شهرستان رشت با اشاره به این که اعضای شورای شهر و روستا کانال ارتباطی مردم و واسطه انتقال دغدغه ها به مدیران هستند، تاکید کرد: تنها شناسایی و بیان مشکلات کافی نبوده و باید برای حل آنها با هم افزایی بین مدیران و اعضاء شوراها چاره اندیشی و راهکار مناسب ارائه داد.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر این نکته که چاره اندیشی برای رفع معضلات در حوزه های مختلف از مهمترین سرفصل های حقوق شهروندی است، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شوراهای شهر و روستا با حساسیت در این مقوله ورود‌ کنند.

وی با اشاره به نقش محوری شوراها به عنوان پارلمان های محلی در کمک به رفع معضلات و موانع تحقق اهداف توسعه ای گفت: بخش اعظم مشکلات موجود با برنامه ریزی و مساعی مشترک مدیران و شوراها قابل حل هستند.

امام پناهی، گیلان را از مهمترین استان‌های دارای ظرفیت بالا و مغفول در صنعت گردشگری دانسته و اظهار داشت: اهداف طرح های توسعه زیر ساخت ها در شهرستان باید در راستای جذب سرمایه بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال پایدار باشد.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر ضرورت جلوگیری از روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان کرد: با خروج از کشت تک محصولی اراضی کشاورزی و انجام کشت های دوم و سوم انگیزه لازم برای حفظ اراضی حاصل‌خیز کشاورزی در بین روستائیان ایجاد خواهد شد.

وی افزود‌: بانک های عامل و جهادکشاورزی با فرهنگ سازی و حمایت از طرحهای قابل اجرا مانند کشت دوم و پرورش طیور‌ در اراضی کشاورزی و پس از برداشت محصول کشت اولیه، در راستای ایجاد ارزش افزوده برای زمین‌های کشاورزی و تشویق کشاورزان گام بردارند.

امام پناهی با اشاره به نقش مهم راه های ارتباطی در توسعه شهرها، گفت: در پروژه تعریض و بهسازی جاده رشت_‌جیر‌ده و خمام_خشکبیجار و لشت نشاء از ظرفیت نمایندگان محترم برای جذب اعتبارات کشوری استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات با مدیریت صحیح و بدون نیاز به اعتبارات کلان قابل حل است، اظهار داشت‌: نشست با اعضای شورای شهرستان باید در قالب کار گروه های کاربردی و تخصصی سازماندهی و انجام شود.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و تطبیق مجلس به گیلان‌، اظهار امیدواری کرد با تلاش نمایندگان محترم اعتبارات ویژه ای برای حل مشکلات عمده شهرستان رشت مانند ساماندهی سایت دفع زباله سراوان در بودجه پیش بینی شود.

Share