کویل آب گرم و تاثیر آن بر کاهش هزینه های داکت اسپلیت

بیتا سرویس یکی از قدیمی ترین تولید کننده های کویل آب گرم در ایران می باشد. در بیتا سرویس انواع کویل آب گرم در ظرفیت های مختلف ساخته می شود و شما می توانید این دستگاه ها را بر روی داکت اسپلیت با برند های مختلف نصب نمایید

کویل آب گرم دستگاهی است برای ایجاد گرما در فصل سال که بر روی اکثر داکت اسپلیت ها قابل نصب می باشد. کویل های آب گرم میزان مصرف انرژی را حد زیاد کاهش داده و موجب صرفه جویی در هزینه خانواده ها می شود. بیتا سرویس یکی از قدیمی ترین تولید کننده های کویل آب گرم در ایران می باشد. در بیتا سرویس انواع کویل آب گرم در ظرفیت های مختلف ساخته می شود و شما می توانید این دستگاه ها را بر روی داکت اسپلیت با برند های مختلف نصب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به فروشگاه اینترنتی بیتا سرویس و با ما تهویه مراجعه بفرمایید.

ساخت کویل آب گرم

کاربرد کویل آب گرم

داکت اسپلیت نوعی سیستم خنک کننده خانگی است که دارای یک یونیت بیرونی(کویل کندانسور) و یک یونیت داخلی(کویل اوپراتور) می باشد. به طور معمول برای ایجاد گرمایش توسط داکت اسپلیت از کوئل آب گرم استفاده می شود. کویل آب گرم مبدل حرارتی است که توسط آب گرم ارسالی از موتور خانه و یا پکیج ها گرمای لازم را تولید می کنند. همان طور که اشاره شده کوئل آبگرم برای ایجاد گرمایش مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید بعد از خرید داکت اسپلیت این دستگاه را جداگانه تهیه و بر روی داکت اسپلیت نصب نمایید تا در زمستان از میزان هزینه های مصرفی بکاهد. به طور معمولا کویل آب گرم را بر روی دستگاه داکت اسپلیت و یا فن کویل ها نصب می نمایند تا عملکرد بهتری داشته باشند. این دستگاه ها برای سیستم های تهویه مطبوع بسیار کاربرد دارند.

ساخت کویل آب گرم

همان طور که اشاره شده ساخت کویل آب گرم در بیتا سرویس انجام می شود. شما می توانید با شماره ۰۹۱۲۱۰۷۴۰۶۵ تماس گرفته، نقشه و اطلاعات داکت اسپلیت خود را در اختیار کارشناسان قرار دهید. سپس ظرفیت دستگاه مورد نیاز شما مشخص می شود و کارشناسان به توجه به نوع دستگاه طراحی لازم را انجام داده و اقدام به ساخت کویل آب گرم می نمایند. در بیتا سرویس امکان ساخت انواع کویل آبگرم در ظرفیت های مختلف با قیمت فراهم شده است. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.

قیمت کوئل آبگرم

با استفاده از نصب کویل آبگرم بر روی دستگاه داکت اسپلیت، دیگر لازم نیست تا در زمستان کمپرسور داکت اسپلیت کار کند و تنها فن موجود در یونیت داخلی دستگاه که مصرف برق بسیار کمی دارد روشن بوده و جریان هوای گرم تولید شده توسط کویل را به پیرامون اطراف خود پرتاب می کند. همان طور که می دانید مصرف سوخت گاز طبیعی از برق بسیار ارزان تر بوده، بنابراین با نصب کویل آب گرم می توانید تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی نمایید. قیمت کویل آب گرم تا حد زیادی به ظرفیت دستگاه و ابعاد آن بستگی دارد. نوع فن نصب شده در دستگاه نیز در قیمت بی تاثیر نبوده و تا حد بسیار زیادی موجب اختلاف قیمت خواهد شد. برای اطلاع از قیمت دقیق با مراکز فروش و ساخت انواع مبدل آب گرم تماس بگیرید.

قیمت کویل آب گرم داکت اسپلیت

انواع کوئل آبگرم

کوئل ها یا مبدل های آب گرم دارای دو نوع طراحی بسیار متفاوت می باشند. متراژ ساختمان موجب تفاوت در این طراحی شده است:

  1. کوئل دو ردیفه: این دستگاه ها که در ساختمان ها با متراژ کوچک استفاده می شوند از دو ردیف لوله مسی به ضخامت ۱/۲ اینچ ساخته می شوند که در این مدل از فین با ضخامت ۱۵۰ میکرون به منطور افزایش سطح تبادل حرارت در این مدل استفاده می شود.
  2. کوئل سه ردیفه: این کوئل ها هم از لوله های مسی ساخته شده اند اما با استفاده از لوله مسی با اندازه استاندارد ۳/۸ اینچ. همچنین از یک لایه فین آلومینیوم برای ایجاد گرمای بهتر استفاده شده است.

در این مبدل های حرارتی آب گرم توسط موتورخانه و یا شوفاژ ها تامین می گردد و دیگر نیازی به لوله کشی و نصب رادیاتور نمی باشد. فن ها با عبور دادن هوا از کنار کویل ها موجب گرم شدن هوای محیط شده و این هوای گرما از طریق کانال ها در قسمت های مختلف ساختمان پخش و موجب گرمی هوا می شوند.

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت در واقع همان کولر گازی است با این تفاوت که یونیت داخلی در داکت اسپلیت به صورت توکار و درون سقف کاذب کار می شود ولی در اسپلیت ها یونیت داخلی دستگاه به صورت دیواری و یا سقفی روکار می باشد. البته داکت اسپلیت تنها از نظر سرمایش مانند اسپلیت عمل می کند و برای ایجاد گرمایش در آن، مدل های مختلف کویل آب گرم کار شده است. به این ترتیب که آب گرم تولید شده توسط پکیج و یا موتور خانه در کویل جریان پیدا کرده و هوای گرم توسط فن ها به محیط اطراف منتشر شده و هوا گرم می شود و دیگر مثل اسپلیت از سیکل تبرید تراکمی (انرژی برق و کمپرسور) در ایجاد گرمایش استفاده نخواهد شد و می توان گفت یونیت خارجی در داکت اسپلیت ها در زمستان خاموش خواهد بود و نیازی به کار کردن یونیت خارجی ندارد.
داکت اسپلیت ها در دو مدل اسپلیت های اینورتر (دور متغیر) و معمولی (دور ثابت)  در بازار موجود می باشند. داکت اسپلیت اینورتر دارای مصرف برق کمتری نسبت به مدل معمولی آن می باشد ولی در عوض هزینه اولیه برای خرید داکت از نوع اینورتر بیشتر است.

نصب کویل آب گرم بر روی داکت اسپلیت

مزایای داکت اسپلیت

یکی از رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع در دنیا داکت اسپلیت می باشد. این دستگاه در ظرفیت ها و برندهای مختلف در بازار موجود می باشد و مانند هر محصول دیگری دارای معایب و مزایایی می باشد. از مزیت های داکت اسپلیت می توان به این موارد اشاره نمود:

  • استفاده از کویل های آب گرم برای ایجاد گرمایش و در نتیجه میزان مصرف انرژی کمتر و گرم شدن متعادل تمام قسمت های ساختمان
  • در مقایسه با سیستم های گرمایشی مانند رادیاتورها دارای راندمان گرمایشی بالاتری است.
  • هزینه ی نصب و راه اندازی داکت اسپیلت با کویل بسیار ارزان تر از سیستم هایی مانند چیلر و مینی چیلر می باشد.
  • امکان فیلتر نمودن هوای ورودی از طریق نصب انواع فیلتر
  • مستقل بودن هر واحد ساختمان در مصرف انرژی
  • گردش هوای بهتر در فضا
  • امکان طراحی سیستم متناسب با نوع آب و هوای منطقه زندگی شما

مطرح ترین برندهای تولید کننده داکت اسپلیت

شرکت های زیادی اقدام به تولید دستگاه داکت اسپلیت نموده اند از این میان می توان به داکت اسپلیت ال جی، داکت اسپلیت ایران رادیاتور،جی پلاس و میدیا به عنوان محبوب ترین برندهای داکت اسپلیت در بازار ایران اشاره نمود. بهتر است بدانید نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیر داکت اسپلیت بسیار ساده و کم هزینه تر از سایر دستگاه های گرمایشی بوده و می تواند به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان دستگاه سیستم تهویه مطبوع در ساختمان ها باشد.

برای خرید انواع کویل آب گرم و داکت اسپلیت می توانید با فروشگاه های اینترنتی بیتا سرویس و باما تهویه تماس بگیرید.

http://bitaservice.ir/           ۰۹۱۲۱۰۷۴۰۶۵          https://bamatahvieh.ir

Share