تقسیم ارث را با ترازو انجام دهید!

پلتفرم حقوقی ترازو (https://etarazoo.com) با تلاش شبانه روزی سعی در حل مشکلات تمامی افراد را دارد و در این زمینه از هیچ کوششی برای رفع نیازهای حقوقی چشم پوشی نمی­ کند.

امروزه پرونده­ های حقوقی زیادی در دادگاه هستند که از مسائل خانواده گرفته تا تقسیم ارث و میراث را در برمی­ گیرند. حجم بالای پرونده­ ها نشان می­ دهد که بسیاری از افراد بدون وکیل اقدام به دادخواست می­ کنند و در موارد بسیاری هم بدون آنکه به حق و حقوقشان برسند آن را رها می­ کنند. یکی از مشکلاتی که این روزها موجب درگیری در میان اعضای خانواده شده، مسئله­ ی تقسیم ارث و میراث است. حضور یک وکیل خبره در این زمینه کمک می­ کند تا وراث به درستی ارث را تقسیم کرده و زودتر به حقوق خود برسند.

تقسیم ارث و تنظیم وصیت نامه

خدمات حقوقی ارث و وصیت

خدمات ارث و وصیت، شامل موارد مختلفی می‌شود؛ مثل اخذ گواهی انحصار وراثت که شامل مهر و موم و نوشتن ترکه متوفی، تنظیم وصیت نامه عادی و رسمی، دفاع از اصالت وصیت نامه عادی، تقسیم و فروش اموال منقول و غیرمنقول متوفی، عزل و نصب قیمت، اختلاف بین وراث، اخذ گواهی انحصار وراثت از تمامی دادگاه‌ها و هیئت­های حل اختلاف، فروش سهم­الارث، اخذ گواهی مالیات بر ارث، اعتراض به گواهی حصر وراثت، اصلاح گواهی حصر وراثت، تحلیل ترکه متوفی، تقسیم ترکه، مطالبه سهم­الارث، قبول و رد ترکه، عزل و نصب قیم، استیفای دین از ترکه و موارد مشابه آن می ­باشد.

تقسیم ارث و مفاهیم آن

 تقسیم ارث در معنای حقوقی به معنی انتقال قهری اموال شخص فوت شده به وراث اوست. البته ارث فقط جنبه مادی ندارد؛ از جمله جنبه‌های غیرمادی ارث شامل حق انتقال می­باشد.

یکی از اقدامات مهم پس از مرگ فرد تقسیم اموال او بین وراث است که به این عمل تقسیم ارث یا تقسیم ترکه گفته می شود. تقسیم ارث قوانین و شرایط خاص خود را دارد، اما در اولین قدم باید بدانید که بهتر است به دنبال گواهی انحصار وراثت باشید که این کار توسط وکیل انحصار وراثت صورت می گیرد.

در بسیاری از موارد با اینکه افراد در مورد تقسیم ارث به نتیجه می‌رسند، ولی در زمان تقسیم آن دچار مشکلاتی می‌شوند که تنها یک وکیل زبده می­تواند مشکلات را حل و فصل کند. تیم حقوقی ترازو متشکل از وکلای زبده­ای است که با ارائه­‎ی سرویس ­های مختلف اختلافات تقسیم ارث را به بهترین شکل ممکن حل می­کند. برای دسترسی به خدمات تنها کافیست به این نشانی https://www.Etarazoo.com مراجعه کنید و از خدمات رایگان مشاوره آن استفاده کنید.

نوشتن وصیت نامه و تنظیم آن

 نوشتن وصیت ‌نامه فرهنگی است که از گذشته‌های دور وجود داشته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. نوشتن وصیت‌نامه هرچند مزایای زیادی دارد، اما امری اختیاری است و هر فرد می­تواند با توجه به اموال خود حقوقی که بر گردن اوست وصیت کند .

درست است که تنظیم وصیت‌ نامه امری اختیاری است و هیچ کس را نمی‌ توان وادار به این کار کرد؛ اما اگر شخصی اصرار بر نوشتن وصیت ‌نامه داشت، باید قوانین آن را نیز رعایت کند.

 هر شخصی ممکن است چندین بار در طول عمر خود وصیت کند، ولی طبق قانون، آخرین وصیت نامه که نزدیک به تاریخ فوت شخص باشد، ملاک قانون قرار می‌گیرد.

در وصیت نامه معمولاً بدهی­ های اجتماعی، مثل مهریه همسر، حق ­الناس یا اماناتی که بر گردن فرد است، معین می­شود .بهتر است وصیت کننده مطالبات خود را در وصیت نامه قید کند.

 وصیت نامه چند نوع است؟

۱ . وصیت نامه رسمی

که در دفتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود و ورثه هیچگونه اعتراضی نمی توانند بکنند .

۲. وصیت نامه خود نوشت

این وصیت نامه به دست خود فرد وصیت کننده نوشته می‌شود و تاریخ به روز ماه و سال به طور کامل نوشته می‌شود و در آخر به امضای وصیت کننده باید برسد .

 ۳. وصیت نامه سری

 وصیت نامه­ ای است که پس از تنظیم به عنوان امانت به دفترخانه رسمی اداره ثبت اسناد داده می‌شود.  افراد بی‌سواد یا افرادی که قدرت تکلم ندارند باید وصیت ‌نامه را با خط خود بنویسند و امضا کنند و سپس به مسول دفتر خانه اسناد رسمی تحویل داده و در همان­جا بنویسند که این وصیت نامه به ایشان تعلق دارد .

 گرفتن وکیل انحصار وراثت

وراث متوفی و اشخاص ذی­نفع می‌توانند از دادگاه تقاضای صدور گواهی انحصار وراثت کنند. گواهی انحصار وراثت به موجب دادخواستی که به شورای حل اختلاف ارائه شده و طی مراحلی صادر می‌شود. وکیل انحصار وراثت در این میان کمک شایانی به تسریع روند این امور می­ کند .

در طول انحصار وراثت اگر بین وراث اختلاف یا مشکلی پیش بیاید، این اختلاف باید توسط مشاور یا وکیل انحصار وراثت برطرف شود.  وکیل انحصار وراثت کسی است که با آگاهی کامل به قوانین امور حسبی مراحل ساده ­تری را برای رسیدن به گواهی انحصار وراثت طی می‌کند.

وکیل انحصار وراثت کلیه خدمات مربوط به تقسیم ترکه و کارهای مربوط به میراث و اموال متوفی را بررسی کرده و انجام می‌دهد.

وکیل با انجام مراحل فوق، مسئله انحصار وراثت را به دادگاه ارجاع داده و دادگاه با صدور گواهی انحصار وراثت، سهم­ الارث مربوط به هر فرد را مشخص می‌کند. در صورت بروز هرگونه مشکل بین وراث، دخالت وکیل ارث باعث رفع مسائل و مشکلات می­ گردد.

خدمات ترازو در زمینه­ ی انحصار وراثت و دیگر مسائل

پلتفرم حقوقی ترازو (https://etarazoo.com) با تلاش شبانه روزی سعی در حل مشکلات تمامی افراد را دارد و در این زمینه از هیچ کوششی برای رفع نیازهای حقوقی چشم پوشی نمی­ کند. از جمله خدمات ترازو می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسخ تمامی پرسش­ های حقوقی در بخش پرسش و پاسخ وبسایت ترازو موجود است.
  • ترازو در زمانی که افراد نیاز به مشاوره داشته باشند به صورت حضوری و آنلاین و تلفنی پاسخ­گوی پرسش ­های آنان است.
  • علاقه­ مندان به مسائل حقوقی ­می­توانند از نکات و محتوای آموزشی وب سایت ترازو استفاده کنند.
  • تیم تخصصی و وکلای زبده­ ی ترازو کلیه ­ی خدمات مربوط به تقسیم ارث و تخصیص اموال متوفی را انجام می ­دهند.
  • در صورت بروز هرگونه اختلاف میان وراث در هنگام تقسیم ارث وکیل انحصار وراثت می­تواند مشکل را برطرف کند.
  • هر شخص در هرجای ایران که باشد می­تواند به آسانی و هزینه ­ای بسیار کمتر، خدمات حقوقی مربوط به خود را دریافت کرده و به حقوق قانونی ­اش برسد.
Share