حکم پرحاشیه وزیر اقتصاد برای عباس حسینی؛

مدیر اخراجی دولت روحانی، معاون وزیر اقتصاد شد | سابقه دریافت وام ۶۰۰ میلیون تومانی با بهره پایین!

او قبلا معاونت امور اقتصادی وزارت کار بوده و تنها سابقه‌اش در زمینه بیمه، مدیریت ۱۰ ماهه در بیمه ایران است.اما مدیریت او در بیمه ایران ناتمام ماند و وزیر اقتصاد وقت، علی طیب‌نیا او را برکنار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اقتصادآنلاین، سید احسان خاندوزی در حکمی سید عباس حسینی را به سمت معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب کرد. انتخابی که با توجه به سابقه حسینی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

حسینی قبل از انتصاب به این مسئولیت، عضو هیات مدیره شرکت تجارت ایران مال بوده؛ پروژه‌ای که بانک آینده مالک اصلی آن است. مهم‌ترین موضوعی که در این بین مطرح می‌شود، تعارض منافع است.

چگونه کسی که با یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی کشور در ارتباط بوده، امروز می‌تواند در سمتی قرار بگیرد که باید برای بانک‌های کشور سیاستگذاری کرده و نقشه راه مشخص کند؟ چه تضمینی وجود دارد که تصمیماتی نگیرد که منافعی را برای همکاران قدیمی او فراهم کند و همچنین از تصمیماتی که مسیر را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کند سرباز نزند. با توجه به اینکه این احتمال هم وجود دارد که پس از اتمام فعالیتش باز هم به بخش خصوصی برگردد. همه این نگرانی‌ها وقتی تشدید می‌شود که بدانیم بانک آینده در سالهای گذشته حاشیه‌های فراوانی داشته و نقش پررنگی در وضعیت نابسامان شبکه بانکی کشور ایفا کرده است.

البته این موضوع، تنها ایرادی نیست که می‌توان به این انتصاب گرفت. حسینی مدیریت عامل بیمه ایران در سال ۹۵ را نیز در کارنامه خود دارد که بنظر مسئولیت مرتبطی می‌آید. اما آنچه نگران کننده است، سابقه دریافت وام ۶۰۰ میلیون تومانی با بهره پایین است. وی پس از طرح این موضوع علیه او و دیگر اعضای هیئت مدیره بیمه ایران از مقام خود کنار رفت.

حسینی سابقه دیگری در بیمه‌های کشور ندارد و تنها حضورش نیز ناموفق بوده است.

مشخص نیست فردی با چنین کارنامه‌ای با چه معیاری به سمت معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد منصوب شده است. آن هم در شرایطی که انجام اصلاحات در این زمینه از مهم‌ترین اولویت‌های وزیر اقتصاد در زمان شروع به کار عنوان شده است!

 

Share