مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه ها؛

لزوم تقویت روحیه مطالبه گری رسانه های گیلان | مطبوعات و رسانه ها بازوی دولت انقلابی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مطبوعات و رسانه ها را زبان گویای مردم و بازوی دولت انقلابی ذکر کرد و گفت: رسانه ها باید نقش خود را در مطالبه‌گری، تولید خبر و محتوا و تولید گزارش‌های اختصاصی به ویژه در حوزه مهم‌ترین چالش‌های استان پررنگ‌تر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا ثقتی، روز شنبه (۲۷ آذر) در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های گیلان، اظهار داشت: فعالیت در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به بخش‌های گسترده و مطالبات عدیده‌ای که در آن وجود دارد، حقیقتا مسئولیتی سنگین و بسیار خطیر محسوب می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در سال‌های نه چندان دور، صندوق بیمه هنرمندان استان از حیث تسهیلات و بیمه‌گذاری جزو رتبه‌های برتر کشور بود، عنوان کرد: به واسطه شیوع کرونا و برگزاری جلسات هفتگی آن در استانداری گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی از همه زیرمجموعه‌ها و اعضای خود در آن جلسات شرکت و مطالبات را پیگیری می‌کند.

 ثقتی، حوزه رسانه و مطبوعات گیلان را سازمان‌یافته، تشکیلاتی، منسجم و قدرتمند خواند و با تاکید بر اینکه استاندار هم در پی ارائه گزارشات عملکرد این حوزه‌ها توسط ما، به توانمندی رسانه‌های گیلان اذعان دارد، افزود: فعالیت و تلاش رسانه‌ها و مطبوعات گیلان به ویژه در حوزه کرونا واقعا از طرف همه مدیران و مسئولان قابل توجه است.

 وی، تزریق دز سوم واکسیناسیون خبرنگاران گیلانی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: خانه مطبوعات در این راستا می‌تواند با استمرار پیگیری‌های خود نسبت به عملیاتی شدن تزریق دز سوم واکسیناسیون خبرنگاران اقدام کند، از طرفی معتقدم برای عملیاتی شدن بسیاری از مطالبات و نیازها باید قدرت رایزنی‌ها افزایش پیدا کند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به همایش تجلیل از چاپخانه‌داران استان در لاهیجان اشاره کرد و گفت: عمده مشکل و چالش چاپخانه داران و فعالان این عرصه طبق گفته خودشان عدم درک اداره مالیاتی از حوزه کاری و تخصصی چاپخانه‌ها است زیرا اداره مالیات نهاد چاپخانه‌ها را یک نهاد کاملا اقتصادی قلمداد می‌کند و جنبه فرهنگی آن را به حساب نمی‌آورد.

 ثقتی با اشاره به اینکه در راستای پیگیری مشکلات حوزه چاپخانه‌داران در حوزه‌ مالیات به زودی جلسه‌ای با دستگاه متولی برگزار می‌شود، اضافه کرد: از آنجا که با آموزش‌ دوره دفترنویسی مالیاتی در چاپخانه‌ها حجم زیادی از مشکلات مالیاتی این بخش برطرف می‌شود، عملیاتی کردن این برنامه را در دستور کار قرار دادیم.

 وی، پررنگ تر شدن نقش مطبوعات در مطالبه‌گری، تولید خبر و محتوا و تولید گزارش‌های اختصاصی را لازمه رسانه‌های نوشتاری و مکتوب دانست و یادآور شد: مطبوعات زبان گویای مردم و بازوی دولت انقلابی هستند از طرفی مطبوعات گیلان باید مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های استان را پیگیری و به رسالت مهم خود در این حوزه عمل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ارتقای تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ها و مطبوعات استان با استانداری در جهت پیاده‌سازی منویات دولت و رفع موانع را نیز به عنوان یک اصل، مهم دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران گیلانی کمتر از سایر استان‌ها از مواهب صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شدند که باید این امر تقویت و موانع آن برطرف شود.

Share