مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

برنامه‌های دهه فجر روح امید را در مردم تقویت کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی باید روح امید را در مردم تقویت کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اسماعیل‌پور ظهر امروز در نشست کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهید حجت‌الاسلام انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان اظهار کرد: گیلان از استان‌های پیشگام و جلودار برگزاری برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در کشور است.esmailpour

وی بر ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: گیلان همواره در ساماندهی اطلاع‌رسانی، تنویر و ترویج فرهنگ انقلاب در دهه فجر انقلاب اسلامی پیشگام بوده است.

اسماعیل‌پور با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان کرد: دهه فجر نقطه اوج خلق زیبایی‌های ملت ایران است که با رهبری امام (ره) اتفاق افتاده است.

این مسئول گیلان را دارای ظرفیت‌های بسیاری در عرصه اطلاع‌رسانی دانست و خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵۷ نشریه فعال و نیمه فعال در گیلان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به فعالیت ۳۰ پایگاه خبری تحلیلی در استان اشاره کرد و گفت: ۹ روزنامه در گیلان منتشر می‌شود و می‌تواند ظرفیت فوق‌العاده‌ای را در کشور ایجاد کند.

وی میانگین مطالعه روزنامه در گیلان را ۴۶ دقیقه عنوان کرد و یادآور شد: گیلان رتبه نخست کشور در زمینه مطالعه روزنامه را دارد.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه میزان مطالعه بالا نشان‌دهنده پیگیری مطالبات عمومی، سیاسی و فرهنگی مردم گیلان است، اظهار کرد: فرهنگ بالای مطالعه مردم فرصتی برای مدیران استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به فعالیت ۹ خبرگزاری در استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های خوبی در عرصه ارتباطات و اطلاع‌رسانی گیلان وجود دارد.

وی با تاکید براینکه گرامیداشت برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی باید روح امید را در مردم تقویت کند، تصریح کرد: مردم با اطلاع‌رسانی جامع و کامل خدمات دولت در هر مقطع زمانی امیدوار می‌شوند.

اسماعیل‌پور واگذاری مسئولیت کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان به خبرگزاری فارس را سبب ایجاد ظرفیت‌های مناسب در عرصه اطلاع‌رسانی دانست و بیان کرد: مجموعه خبرگزاری فارس گیلان از چهره‌های فعال در عرصه اطلاع‌رسانی استان هستند و امیدواریم این اقدام به نحو مطلوب انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه واگذاری مسئولیت به یک نهاد به معنای رفع تکلیف از دیگران نیست، اظهار کرد: تمام دست‌اندرکاران اطلاع‌رسانی باید به همدیگر کمک کنند تا ثمره و نتیجه آن را مردم ببینند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور پوستر جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی فجر انقلاب اسلامی توسط مدیرکل فرهنگ و اسلامی استان و رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان رونمایی شد.

Share