مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان مطرح کرد؛

گردشگری دریایی یکی از اولویت‌های سازمان بنادر است | افزایش ۶۵ درصد افزایش عملکرد کانتینری

حمیدرضا آبایی به دیارمیرزا گفت: با تکمیل پروژه گردشگری در بندر چمخاله شاهد حضور سرمایه گذاران در این بندر خواهیم بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اهمیت بالای گردشگری دریایی درباره آخرین وضعیت احداث بندر چمخاله گفت: پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است اما در حال حاضر مشکل اساسی تامین مصالح سنگی است که این مصالح باید از معادن اطراف این پروژه تهیه شود.

حمیدرضا آبایی گفت: در برنامه کلی بنادر استان  بر استفاده بیشتر از حمل و نقل دریایی در دستور کار قرار گرفته و تاکید شده است.

وی با بیان این مطلب که ظرفیت تجاری استان سالیانه بالغ بر ۱۵ میلیون تن است، اظهار داشت: به دنبال افزایش ۵ میلیون تن در حمل و نقل دریایی طی سال آینده هستیم.

آبایی با بیان اینکه برای تحقق این هدف به دنبال توسعه حمل و نقل کالاهای غلاتی، کالاهای کانتینری و یخچالی هستیم، یادآور شد: آنچه که اهمیت دارد این است که در حوزه صادرات به کشورهای هدف نقش آفرینی بیشتری داشته باشیم.

وی  با اشاره به اینکه اولویت برنامه‌های سازمان بنادر رشد تجارت است افرود: در ۹ ماهه گذشته افزایش ۳۳ درصدی در زمینه تخلیه و بارگیری داشتیم و همین امر باعث رونق کالاهای صادراتی از بنادر گیلان شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیتهای کانتینری و کانتینرهای یخچال‌ی در بنادر انزلی و آستارا گفت: با اقدامات صورت گفته شاهد افزایش ۶۵ درصد افزایش عملکرد کانتینری بر حسب تی‎یو بوده ایم.

وی با بیان این مطلب که افزایش گردشگری دریایی از اولویت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان است افزود: برای این امر اقداماتی در راستای افزایش زیرساخت‌های گردشگری دریایی در بندر انزلی، آستارا و چمخاله را در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به اینکه در بندر چمخاله شاهد پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه گردشگری دریایی را شاهد هستیم، گفت: با تکمیل پروژه گردشگری در بندر چمخاله شاهد حضور سرمایه گذاران در این بندر خواهیم بود.

آبایی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در بندر انزلی فراخوان جذب سرمایه گذار برای مارینا صادر شده، افزود: مارینا در اراضی ۴ هکتاری بندر انزلی با حضور سرمایه گذاران شروع خواهد شد.

وی در ادامه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد ارزش افزوده و فعالیت‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: در بندر انزلی با توجه به قانون منطقه آزاد و در بندر آستارا با توجه به قانون مناطق ویژه اقتصادی از بخش خصوصی دعوت کردیم و امیدواریم فعالیت ارزش افزوده و فعالیت‌های تولیدی در بنادر آغاز شود.

Share