دلخوش بیان کرد:

تعزیرات با این شرایط قیمت ها نمی تواند شق القمر کند | هزینه‌های مردم بیشتر از درآمدهایشان است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به وضعیت قیمت‌ها در آستانه شب یلدا گفت: سازمان تعزیرات با این شرایط قیمت‌ها نمی‌تواند شق القمر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سیدکاظم دلخوش، درباره وضعیت قیمت اقلام مورد نیاز خانوارها برای برگزاری مراسم شب یلدا و وظیفه نظارتی دستگاه‌هایی همچون سازمان تعزیرات حکومتی در این حوزه عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی ما در این حوزه متفاوت هستند و وضعیت شفافی در این حوزه وجود ندارد، از سوی دیگر امکانات را هم باید مورد توجه قرار دهیم، برای مثال امکانات سازمان تعزیرات حکومتی در سطح کشور، امکاناتی نیست که بتواند کفاف نظارت گسترده را بدهد، سازمان تعزیرات حکومتی در کل کشور ۷۰ و یا ۸۰ خودرو و نیروهای محدودی دارد.

نماینده مردم صومعه سرا بیان کرد: این سازمان با این امکانات در یک استانی همچون استان گیلان برای نظارت بر قیمت اقلام ۱۷ هزار واحد صنفی چقدر می‌تواند موفق عمل کند؟ قیمت چه تعداد از این واحدهای صنفی را می‌تواند کنترل کند؟

وی ادامه داد: درباره قیمت کالاها باید گفت که بخشی از وضع کنونی از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور نشأت می‌گیرد و این شرایط دست تعزیرات و سازمان‌های نظارتی نیست، وقتی نوسان قیمت افزایش پیدا کند هم نظارت بر قیمت‌ها سخت می‌شود و هم مردم در حوزه نظارت بر قیمت امیدشان را از ناظرین و مسئولین از دست می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: زمانی این شرایط برطرف می‌شود که قیمت‌ها ثابت شود و درآمد مردم با هزینه برابر شود یا درآمدها بیشتر از هزینه‌ها باشد، این در حالی است که اکنون هزینه‌های مردم بیشتر از درآمدهایشان می‌باشد و این شرایط مردم را دچار مشکل کرده است، در این آشفته بازار نباید انتظار داشت که تعزیرات حکومتی شق القمر کند، کنترل و نظارت تعزیرات در چنین شرایطی قابلیت اجرایی ندارد.

Share