به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی صورت می‌گیرد؛

برگزاری هنرواره ملی «صد سال در اوج افتخار»

لطیفی اظهار داشت: به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با ابعاد شخصیتی و اهداف نهضت جنگل، هنرواره ملی «صد سال در اوج افتخار» برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد لطیفی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان گفت: در طول تاریخ حضور اسوه و الگوهای استکبارستیزی بسیاری را شاهد هستیم که در حوزه‌های مختلف علمی، دینی، نظامی و… درصدد دفاع از آرمان‌های مقدس اسلام و میهن هستند.

لطیفی ادامه داد: یکی از این مفاخر و اسوه‌های استکبارستیزی میرزا کوچک خان جنگلی است که به مبارزه با جبهه استکبار پرداخت و تلاش کرد تا بتواند نظامی مبتنی بر دین و شریعت را پایه‌گذاری کند.

وی، اضافه کرد: لذا به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با ابعاد شخصیتی و اهداف نهضت جنگل، هنرواره ملی «صد سال در اوج افتخار» برگزار می‌شود.

لطیفی با اشاره به توصیف رهبر انقلاب از قیام سردار جنگل، خاطرنشان کرد: میرزاکوچک خان مینیاتوری از نهضت جمهوری اسلامی را بنا گذاشت، لذا آشنایی نسل جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی با این مبارزین و اسوه‌ها مهم و ضروری است.

وی، با برشمردن محورهای مسابقه، گفت: تولید اثر با موضوع اسطوره استکبار ستیزی، میرزا کوچک خان جنگلی محور اصلی این مسابقه می‌باشد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، با برشمردن قالب‌های مسابقه، عنوان کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در قالب سرودن شعر، ساخت تیزر، کلیپ و نماهنگ، نگارش متن ادبی، خطاطی و نقاشی، پادکست صوتی، روایتگری، فیلم کوتاه، مستند، موشن گرافی، اینفوگرافی، نشریه مکتوب و الکترونیکی و اپلیکیشن برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند.

لطیفی، ادامه داد: علاقه مندان آثار خود را می‌توانند از طریق پیامرسان‌های بله و شاد به آدرس Alo_hamsangaran حداکثر تا تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ارسال کنند.

وی، برگزاری پویشی با همین عنوان را از دیگر برنامه‌های اتحادیه عنوان و اضافه کرد: افراد به منظور همراهی در این هنرواره می‌بایست نسبت به اشتراک‌گذاری پست و یا استوری در صفحه شخصی خود در اینستا با هشتگ #صدسال_دراوج_افتخار و تگ کردن صفحه اتحادیه استان به آدرس hamsangarangilan58 اقدام کنند.

Share