مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

غربت «میرزا کوچک» بعد از یک قرن همچنان ادامه دارد | میرزا به دنبال تقوای الهی، مجاهدت و مبارزه کرد

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه غربت میرزا کوچک همچنان بعد از یک قرن ادامه دارد گفت: حرکت میرزا نه تنها یک نهضت اسلامی بود بلکه یک مهندسی برای تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام سعید مهدوی در کارگاه آموزشی تبیین و تبلیغ نهضت جنگل برای روحانیون گیلان با اشاره به نقش روحانیون در دفاع از مردم و وطن در طول تاریخ گفت: میرزا کوچک‌خان روحانی بود که هرگز خود را به اعتباریات محدود نکرد و فراگیری درس عملی از قرآن را به سایر مقامات ترجیح داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان میرزاکوچک خان را افتخار ایران و انسان‌های آزاده دانست و افزود: گیلان به خود افتخار کرده و می‌بالد که عالم مجاهدی همچون میرزا از این دیار در مقابله با ظلم ایستاد و بر تکلیف الهی اصرار کرده و آن را تحقق بخشید.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی میرزاکوچک خان جنگلی تصریح کرد: صبر فردی و جمعی، مرزبانی از حریم الهی و ارزش‌ها، عدم توجه به مقامات دنیوی و زد و بندهای سیاسی از ویژگی‌های مهم میرزاست که به دنبال تقوای الهی، مجاهدت و مبارزه کرد و سرانجام کارش به غربت کشیده شد.

مهدوی با اشاره به اینکه غربت میرزاکوچک که همچنان بعد از یک قرن ادامه دارد، با بیان اینکه ثمره مجاهدت و صبر علما غربت است ادامه داد: غربت میرزا کوچک به حدی است که بسیاری وی را که یک اسلام‌خواه و مجاهد فی سبیل الله بود و به راه و منش سیدالشهدا (ع) اقتدا کرده بود را با قرائت کمونیستی و سوسیالیستی مطرح می‌کنند.

وی تلاش نظام سلطه در یک قرن اخیر به‌منظور تحریف تاریخی هویت میرزا را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: حرکت میرزا نه تنها یک نهضت اسلامی بود بلکه یک مهندسی برای تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان رسالت مبلغین و روحانیت در معرفی شخصیت میرزا را سنگین برشمرد و خاطرنشان ساخت: باید این نهضت دینی و ولایی را به خوبی شناخته و به جامعه به‌ویژه جوانان انتقال دهیم.

Share