حسن صمدی خبر داد؛

برگزاری مراسم پاسداشت مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی

دبیر ستاد پاسداشت مردمی صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی در این نشست با تبریک هفته بسیح گفت: میرزا روحانی و عالم مجاهدی بود که به خاطر دفاع از اسلام و آب و خاک در برابر قدرت‌های خارجی ایستاد و مظلومانه به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پاسداشت صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی امروز در خانه تاریخی میرزا در استادسرای رشت برگزار شد.

دبیر ستاد پاسداشت مردمی صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی در این نشست با تبریک هفته بسیح گفت: میرزا روحانی و عالم مجاهدی بود که به خاطر دفاع از اسلام و آب و خاک در برابر قدرت‌های خارجی ایستاد و مظلومانه به شهادت رسید.

حسن صمدی با اشاره به اینکه از ۵ تا ۱۵ آذر در سراسر گیلان پاسداشت‌های مردمی برای بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی برگزار خواهد شد افزود: در شهرستان‌های لنگرود، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، بندر انزلی، ماسال و شاندرمن با اجرای برنامه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری ابعاد شخصیتی میرزا به مردم معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه همراهی مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه گیلان در مبارزات میرزا نقطه عطفی برای ماندگاری نهضت جنگل است، افزود: زندگی و قیام میرزا کوچک جنگلی علیه بیگانگان و استبداد آن زمان سراسر درس ایستادگی، آزادگی و پاسداری از حریم دین و قرآن و دفاع از سرزمین پاک ایران اسلامی است.

دبیر ستاد پاسداشت مردمی با بیان اینکه نهضت میرزا همچنان ادامه دارد گفت: شهیدانی همچون شهید سلیمانی و شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی ادامه دهنده قیام نهضت جنگل هستند.

در این مراسم پدر شهید مرتضی حسین‌پور با بیان اینکه این شهید در بیش از ۱۰۰ عملیات شرکت داشت گفت: اعتقاد میرزا برخاسته از نهضت حسینی بود و در تفکرات شیعه ریشه داشت و به این خاطر است که این قیام در طول تاریخ زنده و جاودانه مانده است.

وی با اشاره به اینکه میرزا همواره در شیوه مبارزاتی خود مردم گیلان را به وحدت و اسلام دعوت می‌کرد، گفت: آن روحانی آزادی خواه با ایستادن در مقابل افکار مستبدانه قاجاریه و با مبارزه در برابر روس ها، دولت انگلستان و همچنین کمونیست‌های داخلی و منافقان، نهضت ماندگار جنگل را پایه ریزی کرد و امروز شهیدان این مرز و بوم مانند املاکی‌ها، سلیمانی‌ها و حسین پورها ادامه دهنده همین نهضت هستند.

Share