رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر خبر داد:

حکم متفاوت قاضی علیه شکارچی سابقه‌دار گراز در رضوانشهر

اکبر میغی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر از دستگیری و اجرای حکم جایگزین مبنی بر  کاشت نهال برای شکارچی سابقه دار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر از دستگیری و اجرای حکم جایگزین مبنی بر  کاشت نهال برای شکارچی سابقه دار خبر داد.

اکبر میغی با اعلام این خبر گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر در یک اقدام به موقع ضمن هماهنگی با دادستان و پلیس امنیت شهرستان، یک شکارچی متخلف سابقه دار را که در عرصه های طبیعی شهرستان مبادرت به شکار گراز می کرد دستگیر کردند.

میغی با اشاره به ارجاع پرونده این تخلف به مرجع قضایی گفت: پس از بررسی مستندات و دفاع همکاران واحد حقوقی این اداره، قاضی پرونده، این متخلف سابقه دار را به مجازات جایگزین محکوم کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر افزود با توجه به آیین نامه اجرایی ماده ٧٩ قانون مجازات اسلامی متخلف مذکور ملزم به انجام خدمات عمومی رایگان از طریق کاشت ١٠ اصله نهال در منطقه رضوانشهر شد.

میغی در پایان گفت: این حکم با نظارت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اجرا شد.

او همچنین گفت امید است با امعان نظر قضات شهرستان به اجرای آیین نامه اجرایی ماده ٧٩ قانون مجازات اسلامی، رفتار متخلفین اصلاح و گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ عمومی و حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی برداشته شود.

Share