رييس اداره حفاظت محيط زيست املش خبر داد:

یک قلاده گربه جنگلی در املش به دامان طبیعت بازگشت

علی درویشی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش از رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در زیستگاه طبیعی‌اش خبر داد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش از رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در زیستگاه طبیعی‌اش خبر داد.

علی درویشی با اعلام این خبر، گفت: یک قلاده گربه جنگلی که توسط یک دوستدار محیط زیست در محدوده‌ی شهری یافت شده بود با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش زنده گیری شده و پس از بررسی سلامت حیوان، در زیستگاه طبیعی خود  رهاسازی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش ضمن تشکر از  دوستداران محیط زیست  و حیات وحش، گفت: گربه جنگلی با نام علمی Felis chaus در مقایسه با گربه وحشی دارای بدنی بزرگتر، پاهای بلند و دم کوتاه تر میباشد و یکی از هشت گربه سان وحشی ایران بوده که در مناطق جنگلی،حاشیه تالاب و نیزار ها زندگی می‌کند.

درویشی با بیان اینکه شهرستان املش دارای گونه های شاخص جانوری از قبیل پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، مرال(گاو کوهی)، شوکا و… می‌باشد، گفت: پایش میدانی زیستگاه‌های حیات وحش و سرشماری و برآورد تقریبی جمعیت این گونه‌ها در برنامه عملکردی مامورین یگان حفاظت این  اداره در طول سال قرار دارد.

وی در ادامه از کلیه شهروندان و دوستداران حیات وحش خواست تا ضمن حمایت از پرندگان و گونه‌های جانوری در صورت مشاهده موارد مشابه بدون اقدام خود سرانه مراتب را به نزدیک‌ترین پاسگاه یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

Share