فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در لنگرود

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق از یک باب منزل مسکونی در منطقه چاف و چمخاله شهرستان لنگرود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق از یک باب منزل مسکونی در منطقه چاف و چمخاله شهرستان لنگرود خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود، هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور قلمداد کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی در برخورد با فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۳ چاف و چمخاله شهرستان لنگرود پس از اقدامات فنی و تخصصی به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد فردی سودجو در منزل مسکونی خود نسبت به استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال اقدام می‌کند افزود: با شناسایی محل استفاده رمز ارزها، صحت موضوع محرز شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان از هماهنگی قضائی و اعزام ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره برق به آدرس مورد نظر خبر داد و گفت: پلیس در بازرسی از این مکان، ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف کرد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه همچنین به دستگیری و معرفی متهم ۳۵ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره کرد و اذعان داشت: کارشناسان ارزش دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال کشف شده را ۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی غیرقانونی، گامی مؤثر در حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاران است.

Share