چگونه یک بیزینس موفق داشته باشیم؟

اصلا نگران نباشید این مطلب مختص خودتان است؛ تا بدانید اصلا بیزینس چیست؟ و برای راه اندازی یک کسب و کار موفق چه باید کرد؟ 

 

 

بیزینس کلمه ی پر دغدغه ی این روزهای جوانان کشورمان است. کافی است شما تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشید یا خدمت سربازی خود را به تازگی به پایان رسانده باشید یا حتی از شغل قبلی خود استعفا داده باشید و بخواهید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید.

اصلا نگران نباشید این مطلب مختص خودتان است؛ تا بدانید اصلا بیزینس چیست؟ و برای راه اندازی یک کسب و کار موفق چه باید کرد؟

 

بیزینس چیست؟

بیزینس همان سازمان است که شما توسط آن کالا و خدمات خود را با پول مبادله می کنید. بیزینس یک قطب مهم، هم در اقتصاد و هم در سرمایه داری است. از این لحاظ که راه اندازی یک بیزینس باید شما را به سود برساند. سود های کلان! البته این سود نیازمند جذب مشتریان و صد البته فروش صحیح خروجی مجموعه ی شماست.

بیزینس شما می تواند هم خصوصی باشد هم غیرانتفاعی و هم دولتی. از بیزینس های موفق دنیا می توان به Pepsico, amazon, omni اشاره کرد.

 

قبل از شروع بیزینس باید چه کار کنم؟

چند بار برایتان پیش آمده که خواستید یک بیزینس راه اندازی کنید و ترس مانعتان شده؟ چند بر رویا پردازی کرده اید و حرف اطرافیان کاخ آرزوهایتان خراب کرده است؟ یا حتی شنیده ایم بارها پیش آمده که به خاطر سرمایه کم از شروع یک کسب و کار سرباز زده اید.

باید برایتان بگویم دنیای تکنولوژی امروز جایی برای تری نمی گذارد. درواقع کاری راحت تر از شروع یک کسب و کار و رشد آن وجود ندارد البته اگر خم و چم کار دستتان بیاید. ما در این بخش می خواهیم خم و چم قبل از شروع بیزینس را برایتان بگوییم.

 

ساختار بیزینس خود را انتخاب کنید.

اولین قدم، انتخاب ساختار بیزینستان است. می خواهید سازمان تجاری تان از نوع مالکیت شخصی باشد یا مشارکتی؟
شرکتی با مسئولیت های محدود (LLC) باشد یا در شرکتتان اختیار تام (S) داشته باشید؟ هرکدام از این سازمان های تجارت، معایب و مزایای خودشان را دارند؛ پیشنهاد ایران مایند برای شما انتخاب یک وکیل و یک حسابدار برای به اصطلاح دو دو تا چهار تا کردن شرایط است.

یک اشتباه عمده ی اکثر کسانی که کسب و کار کوچکی را پایه گذاری کرده اند، این است که فقط مدل مالکیت را برای بیزینس خود انتخاب می کنند. چون ساده ترین نوع است و فقط یک مالک در این بیزینس وجود دارد و خب طبیعی است که تمام درآمد هم نصیب همان شخص می شود؛ اما از آن طرف هم در مقابل تمام بدهی های مالی مسئول است.

۳ نکته در راه اندازی یک بیزینس موفق!

پیشنهاد ما به شما این است که از همین اول پایه ی بیزینستان را قوی بگذارید. یک مدیر کارآمد راس اصلی هر مجموعه ای است؛ یک مدیر که با تصمیمات درست در شرایط سخت مجموعه را نجات می دهد و سود بالایی به ارمغان می آورد.

 

نیروهای پرتلاش انتخاب کنید.

انتخاب نیرو های با انگیزه، دلسوز و با سواد، رمز موفقیت شماست. البته نیرو های شما باید روحیه تیمی هم داشته باشند که این مهم ترین عامل موفقیت در کسب و کار است.

 

تبلیغات کنید!

از گذشته تا امروز هر کسب و کاری که فکرش ربا بکنید توانسته با تبلیغات جایگاه مناسبی کسب کند. البته نباید زیاده روی کرد تا همین اول کار ضرر کنید.
امروزه دیگر جایی برای تبلیغات چند صد میلیونی تلویزیون یا بنری میان صاحبان مشاغل نمانده اسنتو تمرکز بیشتر روی تبلیغات در فضای مجازی است. به خصوص تبلیغات در اینستاگرام که این روز ها بازدهی فوق العاده ای دارد.

 

برنامه ریزی کنید.

در هر کاری نظم حرف اول را می زند. پس شما و افراد زیر مجموعه بیزینستان هم باید این موضوع را رعایت کنید. اگر طبق برنامه ریزی پیش بروید هم موفق می شوید هم سرعت کارتان بالا می رود.

ما که همیشه از سردرگمی و شلوغی و بی برنامگی بیزاریم شما چطور؟

 

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

Share