آیت الله فلاحتی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت:

ورزش گیلان میدان تاخت و تازهای سیاسی شده | ضرورت غربالگری مدیران قدیمی در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان بر نظارت شورای شهر رشت بر انجام فعالیت های فرهنگی تاکید کرد و گفت: جهادی عمل کردن باید اولویت فعالیت های فرهنگی در شورای شهر رشت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تعدد مراکز فعالیت های فرهنگی یکی از مشکلات در سطح کلان کشور و استان است اظهار کرد: موازی کاری، نبود همگرایی و تنش در سایه موازی کاری و نبود همگرایی از آثار و خروجی تعدد مراکز فرهنگی محسوب می شود.

وی، به وجود فقر در سایه سرسبزی گیلان اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر گردشگر وارد استان می شوند و با توجه به اینکه تلاش های بسیاری در راستای پیشرفت و توسعه گیلان انجام شده اما همچنان فقر در استان حاکم است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ۸ هزار شهید به ویژه شهدای مدافع حرم خروجی کانون های فرهنگی گیلان است، تصریح کرد: بیش از این می توان در عرصه فرهنگی کار انجام داد.

آیت الله فلاحتی به ورود نیروهای جوان به شوراهای شهر اشاره کرد و گفت: هر جا اخلاص و یاد خدا باشد همه همگام حرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه آسیب ها و رانش های فرهنگی به لحاظ نبود هماهنگی ها به کف جامعه کشانده می شود، بیان کرد: دستگاه های مشخصی متولیان امور فرهنگی هستند و فعالیت ها باید با وحدت رویه انجام شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به جایگزینی مسئولان جدید در تصدی ها در استان اشاره کرد و یادآور شد: می طلبد به مرور غربالگری مسئولان قدیمی در استان صورت گیرد و این امر در حال انجام است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ورزش گیلان در سال های اخیر آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: ورزش گیلان میدان تاخت و تازهای سیاسی شده و این امر به دلیل نفوذ قدرتمندان سیاسی است ضمن اینکه بعضی رجال سیاسی به فکر کار برای اطرافیان خود هستند.

وی ادامه داد: به وسیله افرادی می خواهیم زیرساخت های فرهنگی را درست کنیم که خودشان مشکل دار هستند البته ناامید نیستیم و در این عرصه باید فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی را در این عرصه ورود دهیم.

امام جمعه رشت با تاکید براینکه بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر باید برای تولید و کالای داخلی استفاده شود، اظهار کرد: شورای شهر رشت باید به خروجی کارها فکر کند و با برنامه حرکت کند.

آیت الله فلاحتی، جهادی عمل کردن را اولویت فعالیت های فرهنگی در شورای شهر رشت عنوان کرد و افزود: نظارت شورای شهر رشت بر انجام فعالیت های فرهنگی حائز اهمیت است.

وی درایت، مدیریت، ظرافت و میدانی عمل کردن را موجب به نتیجه رسیدن امور دانست و تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر باید با نهادهای فرهنگی رابطه برقرار کند و انتقال تجربه را مد نظر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه به زودی در مجموعه استان جوانان خوب دلسوخته، دیندار و اهل تدین روی کار خواهند آمد، بیان کرد: در میدان سیاست می خواهیم بزن بزن حذف شود و جهادی عمل کنند.

آیت الله فلاحتی بر ارتقای نظارت شورای شهر رشت در بخش های مختلف شهری تاکید کرد و یادآور شد: فعالیت های فرهنگی گسترده بوده و نیازمند اتاق فکر است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت احیا شود

نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این دیدار مذکور زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی رشت را نیازمند تقویت عنوان کرد و گفت: رشت اداره ارشاد مستقلی ندارد و نیاز است اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت احیا شود ضمن اینکه شهر رشت سهمی از بودجه های فرهنگی گیلان ندارد.

Share