معرفی سایت درمان جوش صورت

. در این مقاله ما به شما درمان جوش صورت را یاد می دهیم که چگونه جوش های مزاحم را از خود دور کنید یا آن ها را با روش های ساده درمان کنید و بعد به شما داروی گیاهی برای جوش صورت معرفی می کنیم.

جوش صورت مشکلی است که همه ما با آن روبرو شده ایم. هیچ ایده ای نداریم که چه زمانی اتفاق می افتد و معمولا برنامه ای هم برای رفع آن نداریم بجز فشار دادن و خالی کردن جوش که معمولا کار را بدتر می کند. در این مقاله ما به شما درمان جوش صورت را یاد می دهیم که چگونه جوش های مزاحم را از خود دور کنید یا آن ها را با روش های ساده درمان کنید و بعد به شما داروی گیاهی برای جوش صورت معرفی می کنیم و به شما می گوییم که برای درمان جوش صورت چه بخوریم؟ پس با ما همراه باشید.

چگونه در خانه با جوش ها مقابله کنیم

درمان جوش در خانه

روش های درمان جوش صورت از راه خانگی ساده ترین و در دسترس ترین روش ها برای درمان جوش صورت هستند. در این روش ها از مواد طبیعی استفاده می شود که اکثر آنها معمولا در خانه های ما موجود هستند. طریقه استفاده ساده است و بعد از مصرف ضرری به بدن ما نمی رسانند. با اکثر این مواد هر روز سر و کار داریم ولی فکر نمی کردیم که درمان جوش صورت را با این مواد می توان انجام داد. در ادامه برخی از بهترین و کارساز ترین روش های خانگی درمان جوش صورت را به شما آموزش می دهیم.

درمان جوش صورت با دارو های شیمیایی

درمان جوش با دارو

امروزه برای هر مشکلی دارو هایی ساخته می شود. که برای درمان جوش صورت نیز قرص ها و پماد هایی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. توصیه ما به شما استفاده از روش های طبیعی است ولی اگر مشکل شما با آن روش ها بر طرف نشده است می توانید از دارو هایی که در پایین برای شما قرار داده ایم استفاده کنید. این دارو ها اکثرا بدون عوارض قطعی هستند ولی تمامی عوارض احتمالی را نیز قرار داده ایم تا شما بدانید چه دارویی را دارید مصرف می کنید. حتما قبل از مصرف این دارو ها تمامی حساسیت ها و نکات پزشکی مهم را با دکتر خود در میان بگذارید تا مناسب ترین دارو برای شما تجویز شود و هرگز بدون نسخه پزشک این دارو ها را مصرف نکنید.

۱. مینوسیکلین نابود کننده سریع جوش ها

مینوسیکلین یکی از قرص هایی است که پزشک پوست برای درمان جوش صورت تجویز می کند. این قرص نیز روشی همانند تتراسایکلین دارد ولی در مواردی وخیم تر یا متفاوت تر تجویز می شود این قرص دارای خواص ضد التهابی است و کمک به پاکسازی جای جوش نیز یکی از خواص این قرص است. شما این دارو را فقط با نسخه پزشک می توانید تهیه کنید. این دارو عوارضی نیز دارد. از این عوارض می توان به وزوز گوش، کسالت، سرگیجه، خواب آلودگی، کهیر زدن و خارش پوست اشاره کرد. همچنین خستگی در دوران استفاده از این قرص نیز عادی است. خالی شدن معده با تاخیر و همچنین میزان کمی حساسیت به نور نیز در بین مصرف کنندگان این قرص مشاهده شده است.

۲. اسپیرونولاکتون قرصی برای درمان جوش در بانوان

اسپیرونولاکتون یکی از قرص هایی است که به مدت زیادی برای درمان جوش صورت و آکنه ها تجویز شده است. این قرص برای مشکلات قلبی و فشار خون نیز کارامد است. دلیل اینکه در سر تیتر نوشته ایم قرصی برای بانوان به این دلیل است که پزشکان اکثرا این دارو را برای بانوانی که دارای هورمون های مردانه هستند تجویز می کنند و در درمان مو های زائد و آکنه ها در خانم ها موثر است. مردانی که از این قرص مصرف می کنند اکثرا دچار بزرگی سینه می شوند. از عوارض این دارو می توان به گیجی، خستگی، خواب الودگی و حالت تهوع اشاره کرد که با تغییر وعده های رزوانه سنگین به وعده های سبک مشکل شما بر طرف می شود. در خانم این قرص می تواند باعث بد خلق شدن، قرمزی پوست، نا منظم شدن قائدگی و تغییرات هورمونی شود. در خانم های باردار مصرف این قرص باید تا سه ماه قبل از تولد حتما قطع گردد زیرا عوارضی روی کودک مخصوصا اگر پسر باشد می گذارد.

۳. آزیتومایسین کپسولی برای آکنه ها و جوش های صورت

آزیتومایسین خواصی در درمان جوش های عفونی و همچنین قارچ ها دارد. پزشکان این قرص را برای درمان جوش صورت یا آکنه ها تجویز می کنند و شما نیز حتما با نسخه پزشک آن را تهیه کنید. برای مصرف این قرض نباید از دارو های ضد انسداد دو ساعت قبل و بعد از مصرف قرص اسفتاده کرد و روش مصرف این آنتی بیوتیک با مصرف ۵۰۰ میلی گرم آن در روز های اول و سپس کاهش آن به ۲۵۰ میلی گرم در روز است. البته اگر جوش های شما روند بهبود خیلی سریعی داشتند بهتر است فقط در ۲ روز اول از ۵۰۰ میلی گرم استفاده کنید و بعد از آن به ۲۵۰ میلی گرم کاهش دهید. در صورت بهبودی کامل نیز بهتر است تمامی قرص ها را مصرف کنید و دوره را کامل کنید. رایج ترین عوارض این قرص می توان به اسهال و حالت تهوع اشاره کرد. سردرد، سرگیجه، استفراغ، دل پیچه و گاز معده نیز در بین مصرف کنندگان مشاهده شده است. اگر شما مبتلا به اسهال خونی هستید بهتر است دکتر خود را در جریان گذاشته و در حین مصرف آزیتومایسین از قرص های ضد اسهال استفاده نکنید. و اگر به بیرون از خانه می روید ور در معرض نور شدید هستید بهتر است از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

Share