امام جمعه شهرستان رودسر:

مشکلات معیشتی و کرونا خللی در روحیه نوع‌دوستی مردم گیلان وارد نکرد

امام جمعه شهرستان رودسر گفت: همه مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست به گریبانند اما برای انقلاب، دین و نظام صبوری‌ می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام تقی روحانی با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی و شیوع کرونا خللی در روحیه نوع‌دوستی مردم گیلان وارد نکرده است گفت: برگزاری چندین دوره رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در گیلان گوه این امر است.

وی در نشست ستاد عتبات و عالیات شهرستان رودسر اظهار داشت: این نذورات برای اهل بیت(ع) نباید متوقف شود و ایام فاطمیه(س) که در پیش است فرصت بسیار خوبی برای این امر محسوب به شمار می‌آید.

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه همه مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست به گریبانند اما برای انقلاب، دین و نظام صبوری‌ می‌کنند، ابراز داشت: انتظار داریم مسئولان هم برای رفع مشکلات مردم تدابیر لازم را بیاندیشند تا بدین سبب معضلات یکی پس از دیگری مرتفع بشود.

روحانی توزیع ارزاق عمومی و کالاهای اساسی بین مردم به شکل کوپنی را در ایام جنگ مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در آن زمان قشرهای مختلف مردم برای گرفتن کالاهای خود دائما در صف بودند اما از محل همان ارزاق کوپنی نیز برای پشتیبانی از جبهه‌های جنگ و سربازان نذورات می‌دادند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی و شیوع کرونا نتوانسته در روحیه همنوع‌دوستی مردم اقصی نقاط کشورمان و استان گیلان خلل وارد کند، یادآور شد: برگزاری چندین دوره رزمایش مواسات توسط سپاه پاسداران و مشارکت مردم در این امر خود گواه محکمی بر این مدعا است.

امام جمعه شهرستان رودسر بازسازی عتبات و عالیات، اماکن مقدسه و توجه مردم استان گیلان برای مشارکت فعال در این امر را قابل تقدیر دانست و افزود: برای ایام فاطمیه(س) هم باید برنامه‌ریزی خوبی جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط ستاد عتبات و عالیات و سایر دستگاه‌های ذیربط شکل بگیرد.

«محمد مهدی مظفری» نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم این شهرستان در عرصه‌های مختلف به ویژه مباحث دینی و مذهبی پیشتاز هستند، عنوان کرد: آماری که در بحث میزان جمع‌آوری نذورات ستاد بازسازی عتبات و عالیات گیلان ارائه شد نشان دهنده توجه پروردگار و التفات ائمه معصومین(ع) به مردم این سرزمین است.

فرماندار رودسر مشارکت خالصانه و صادقانه مردم برای بازسازی عتبات و عالیات را ارزشمند دانست و با تاکید بر اینکه مردم قلب و روح خود را با مسائل دینی و مذهبی پیوند زده‌اند افزود: ما همواره مدیون این مردم بزرگوار هستیم زیرا همیشه و در همه حال در تمام عرصه‌ها حضور داشتند.

وی ضمن تشکر از تمام قشرها شامل اصناف، معلمان، فرهنگیان، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی و سایرین برای مشارکت در امر جمع‌آوری نذورات جهت بازسازی عتبات و عالیات خاطرنشان کرد: از امام جمعه شهرستان رودسر هم که بار مسئولیتی سنگینی را بر دوش دارند تشکر و قدردانی می‌کنم زیرا ایشان در تمام مباحث راهنما و کمک‌کارند.

Share