رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران شهرستان ماسال خبر داد:

مراحل پایانی ساخت مزار ” شهید محمود حسرتی ” در گلزار شهدای معاف

“عباس خیر و شر” رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران شهرستان ماسال با اعلام این خبر گفت: عملیات بازسازی یادمان و نصب سنگ مزار شهید والامقام” محمود حسرتی” از شهدای والامقام تازه تفحص شده در مزار شهدای روستای معاف در حال اجرا می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس خیر و شر، رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران شهرستان ماسال بیان کرد: عملیات بازسازی یادمان و نصب سنگ مزار شهید والامقام «محمود حسرتی» از شهدای والامقام تازه تفحص شده در مزار شهدای روستای معاف در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود: این شهید والامقام دارای یادمان بوده که پس از تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید در نیمه مهرماه عملیات اجرایی و زیر ساخت مجدد این مزار آغاز گردید و با توجه به شرایط جوی شهرستان اندکی با تاخیر همراه بود که ضمن عذرخواهی از این تاخیر ناخواسته، خوشبختانه بخش زیادی از عملیات اجرایی انجام و طی روزهای آینده کتیبه و زیارتنامه قبور شهدا و نورپردازی نیز در محل نصب خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران شهرستان ماسال اضافه کرد: شهرستان ماسال ۱۷ گلزار با۱۲۷مزار شهید می‌باشد که تمامی گلزار‌های شهدای شهرستان بازسازی شده است.

شهید محمود حسرتی معاف نخستین شهید شهرستان ماسال در هفتمین روز از اردیبهشت سال ۱۳۳۰ در روستای معاف در شهرستان ماسال متولد شد و در دورانی که مبارزات با گروهک‌های منحرف آغاز شده بود، شهید محمود حسرتی راهی بانه شد تا با گروهک‌های منحرف در منطقه مبارزه کند که در این مبارزات در بانه کردستان به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر شهید والامقام پس از ۴۱ سال در عملیات تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی گردید و با تشییع باشکوهی در زادگاهش به خاک سپرده شد.
شهرستان ماسال، بیش از ۱۴۰ شهید والامقام، ۵۵۰ جانباز و ۶۷ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب نموده است.

Share