یوسف پور: باید از صاحبان این سازه ها تعهد محضری اخذ شود

چراغ سبز مدیرکل منابع طبیعی برای واگذاری سازه‌های موقت به دست فروشان ییلاقی

محسن یوسف پور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از ابراز آمادگی این اداره کل برای اجرای طرح سازه های موقت برای اشتغالزایی در مسیر ییلاقی ماسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل منابع طبیعی از ابراز آمادگی این اداره کل برای اجرای طرح سازه های موقت برای اشتغالزایی در مسیر ییلاقی ماسال خبر داد.

یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان در نشست بررسی مسائل و مشکلات منابع طبیعی شهرستان ماسال با اشاره به مشکلات منابع طبیعی در محدوده طرح هادی، گفت: با هماهنگی های به عمل آمده قرار شد اختیارات اراضی ملی داخل طرح هادی که خارج از طرح جنگلداری قرار دارد پس از تعیین محدوده قرمز به طور کامل به بنیاد مسکن واگذار شود که با اجرای این مصوبه مشکل بسیاری از مراجعه کنندگان حل خواهد شد.

محسن یوسف پور ادامه داد: در خصوص اراضی ملی داخل طرح جنگلداری نیز با توجه به تفویض اختیار کامل به منابع طبیعی، هر طرح هادی طی مدت دو هفته تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات منابع طبیعی در زمینه آسفالت و بهسازی راه ها در ۳ بخش کلی قابل تقسیم است، افزود: جاده هایی که سالیان سال موجود هستند و نیاز به بهسازی دارند و آسفالت جاده های موجود نیاز به نظر منابع طبیع ندارند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما در زمینه راه هایی که نیاز به احداث یا تعریض جاده دارند نیاز است پس از اعلام فرمانداری به اداره کل راه و شهرسازی و اعلام نقشه و مشخصات به تایید کمیته های فنی و زیربنایی برسد تا مجوز لازم صوت پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی با اشاره به مشکلات بحث بازسازی و درجاسازی سکونتگاه های ییلاقی، اظهار داشت: مطابق قانون بازسازی سکونتگاه های ییلاقی فقط برای کسانی که در ییلاق بنا داشته اند و یا دارای مستثنیات هستند میسر است و قانون برای کسانی که سابقه حضور در ییلاقات دارند چیزی پیشبینی نکرده است.

یوسف پور با اشاره به نتایج جلسات قبلی در خصوص بام سبز ماسال، گفت: در این زمینه نیاز است پس از بازنگری طرح پارک جنگلی ریزه مندان، این طرح از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: در خصوص رانش بام سبز نیز تلاش داریم با استفاده از اعتبارات صندوق، پروژه مطالعه رانش بام سبز مصوب شود و در راستای حل مشکل رانش بام سبز جلسه ای با حضور نماینده، فرماندار، شهردار در اداره کل برگزار شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با تجلیل از تلاش های شهرداری شاندرمن در زمینه پی گیری پروژه پارک جنگلی کفود شاندرمن، گفت: امیدواریم با تزریق اعتبارات در روند اجرایی این پروژه نیز تسریع شود تا شهر شاندرمن نیز از موهبت پارک جنگلی برخوردار شود.

یوسف پور با موافقت با طرح پیشنهادی فرمانداری و بخشداری در خصوص استقرار سازه های موقت به صورت فصلی در مسیر ییلاقات، خاطرنشان کرد: فقط باید از صاحبان این سازه ها تعهد محضری اخذ شود که پس از پایان فصل گردشگری این سازه ها جمع آوری شوند.

وی با تایید طرح آبخیزداری خشکه دریای شاندرمن گفت: بسیار مشتاقم که از این منطقه به صورت مشترک بازدید نمایم و پس از تایید کارشناسان اعتبار لازم جهت اجرای طرح آبخیزداری در این منطقه و احیای منقطقه خشکه دریا اختصاص داده شود.

Share