فرماندار آستانه اشرفیه در نشست با تشکل های مردم نهاد حامی محیط زیست؛

مدیریت پسماند باید در اولویت اول کار شهرداران باشد

حمید رضائی در نشست با تشکل های مردم نهاد گفت: در بحث مدیریت پسماند از یک طرف با مشکلات انباشت شده گذشته روبرو هستیم و از سوی دیگر باید برای وضعیت فعلی و آینده برنامه ریزی و راهکار مناسب پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستانه اشرفیه با بیان اینکه کاهش تولید زباله که با آموزش همگانی به منظور اصلاح الگوی مصرف امکان پذیر است و همچنین تفکیک از مبدا  باید در دستور کار متولیان مدیریت پسماند یعنی شهرداران و دهیاران قرار گیرد، افزود: این مسئله نیاز به آموزش و فرهنگ سازی  دارد و با مشارکت همه دستگاهها از جمله نهاد های فرهنگی، آموزشی و تشکل های مردم نهاد امکان پذیر بوده و البته جلب مشارکت این دستگاهها باید توسط متولیان امر یعنی شهرداران و دهیاران صورت پذیرد.

حمید رضایی افزود: مدیریت پسماند باید در اولویت اول کار شهرداران باشد و مطالبه گری مردم از نمایندگان خود یعنی اعضای شوراهای اسلامی در این زمینه تاثیر گذار است. ثبات مدیریت شهری و مشارکت تشکل های مردم نهاد برای ارائه راهکارهای کاربردی و صحیح  بسیار راهگشا خواهد بود.

در این جلسه اعضای تشکل های مردم نهاد به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و رفع مشکلات زیست محیطی را نیازمند عزم عمومی عنوان نمودند.

Share