در دانشگاههای غیرانتفاعی؛

عدم حضور در کلاس درس به دلیل عدم واکسیناسیون غیبت محسوب می شود

علی آهون منش درباره زمان آغاز آموزش حضوری دانشجویان موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: براساس دستورالعمل وزارت علوم تصمیم گیری در خصوص آموزش حضوری به شورای آموزش عالی استانی واگذار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی آهون منش در گفتگو با مهر درباره زمان آغاز آموزش حضوری دانشجویان موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: براساس دستورالعمل وزارت علوم تصمیم گیری در خصوص آموزش حضوری به شورای آموزش عالی استانی واگذار شد.

وی ادامه داد: بنابراین هر استانی با توجه به امکانات و رنگ شهر و استان خود که قرمز، زرد و آبی باشد، در خصوص آغاز آموزش حضوری تصمیم گیری خواهد کرد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی در خصوص درصد آمار واکسیناسیون دانشجویان نیز گفت: آمار دقیقی ازتعداد دانشجویان واکسینه شده نداریم باید دانشجویان حضوری مراجعه کنند تا آمار دانشجویان واکسینه شده مشخص شود.

وی ادامه داد: به دانشجویان اعلام کرده ایم که باید واکسیناسیون را انجام دهند و اگر دانشجویی به دلیل عدم انجام واکسیناسیون نتواند در کلاس درس حاضر شود به منزله غیبت محسوب خواهد شد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی ادامه داد: در حال حاضر کلاس های آزمایشگاهی و عملی دانشجویان کارشناسی ارشد به صورت حضوری و مابقی کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر اینکه رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان باید مورد توجه جدی مردم باشد، گفت:

با توجه به انجام واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال و دانشجویان، از ابتدای آذرماه می‌توان برای بازگشایی مراکز آموزشی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کرد.

Share