وزیر علوم تشریح کرد:

آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان | آموزش غیرحضوری ادامه دارد

منصور غلامی، وزیر علوم آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان را اعلام کرد و تصریح کرد: برای ما بسیار مهم است که سال تحصیلی آینده حضوری شروع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  به نقل از مهر، منصور غلامی با اشاره به واکسیناسیون دانشجویان برای سال جدید گفت: فضا به سمتی می‌رود که امیدواریم واکسیناسیون انجام شود.

وی ادامه داد: یعنی هم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و هم آقای رئیسی در صحبت‌های خود اعلام می‌کنند امکان تأمین واکسن از تولیدات داخل فراهم است وزارت علوم نیز پیگیر موضوع است و زمانی که پیگیری‌ها به نتیجه نزدیک شود اعلام خواهد شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: با وجود این موضوع تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم، چون برای ما بسیار مهم است که سال تحصیلی آینده حضوری شروع شود.

غلامی درباره اینکه زمان نهایی واکسیناسیون دانشجویان چه زمانی اعلام می‌شود، ادامه داد: ما چون خودمان بیش از دیگران خوشحال می‌شویم اولین جایی هم که این موضوع را اعلام می‌کند وزارت علوم خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا دستورالعملی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که خود را برای پذیرش حضوری دانشجویان آماده کنند یا خیر گفت: مسیر اصلی دانشگاه‌ها حضوری است اما شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌ها را در آموزش غیر حضوری توانمند کرد.

وی افزود: دستورالعمل ما این است که در صورتی که شرایط برای آموزش حضوری فراهم شد، آموزش غیر حضوری را از دست ندهیم، دانشگاه‌ها بر اساس شرایطی که وزارت علوم تعریف و ابلاغ کرده و بعدها پیگیری نیز خواهیم داشت، می‌توانند تا ۵۰ درصد محتوای دروس برخی رشته‌های خود را به صورت آموزش غیر حضوری ارائه کرده و آن را حفظ کنند.

Share