مدیرعامل آبفای گیلان در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

شاخص جمع آوری فاضلاب در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است | منابع تأمین آب شرب محدود است

حسینی با بیان اینکه استان گیلان با شاخص ۹۹.۶ در بخش آب شهری از میانگین کشور بالاتر است، گفت: در بخش فاضلاب دو شاخص داریم یکی جمع آوری فاضلاب است که گیلان در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محسن حسینی، مدیرعامل آبفای گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه اعتباراتی که تا کنون به شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ابلاغ شده است به دو بخش تقسیم می‌شود، تصریح کرد: بخش اول اعتبارات ما مرتبط به صندوق توسعه است که در بخش روستایی هزینه خواهد شد و رقم آن ۱۷۶ میلیارد تومان است و برنامه ریزی در این زمینه در حال انجام است.

حسینی پروژه‌های دو شهر انزلی و رشت را پروژه‌های ملی عنوان کرد و اظهار داشت: پروژه‌های استانی ویژه شرکت آبفای گیلان نیز شامل ساماندهی فاضلاب ۹ شهر دیگر استان و ۵ پروژه آبرسانی است.

گیلان در زمینه جمع آوری فاضلاب از میانگین کشوری بالاتر است

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه در گفتگو با دیارمیرزا اظهار امیدواری کرد که اعتبارات دیگری به شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اضافه شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان با شاخص ۹۹.۶ در بخش آب شهری از میانگین کشور بالاتر است، گفت: در بخش فاضلاب دو شاخص داریم که یکی جمع آوری فاضلاب است و گیلان در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر است و دیگری در بخش تصفیه آب است که ما در این زمینه از شاخص کشوری پایین‌تر هستیم.

حسینی اظهار کرد: اعتبارات ملی آبفای گیلان ۴۵۰ میلیارد تومان، اعتبارات ویژه استانی ۲۱۸ میلیارد تومان و اعتبارات استانی که به ما ابلاغ شده ۴۱۳ میلیارد تومان است.

وی در خصوص شهرستان رودسر نیز با بیان اینکه در مجموع حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای این شهرستان در نظر گرفته شده است، گفت: تأمین آب شهرستان رودسر از محل سد پلرود دیده شده است که پس از اینکه این سد آماده شود، ظرفیت تأمین آب رودسر به ۸۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

صرفه‌جویی در مصرف آب حتی در گیلان باید مدنظر قرار گیرد

مدیرعامل آبفای گیلان آب را یک نعمت الهی و بی‌بدیل دانست و تأکید کرد: همه با باید به درستی از آب استفاده نماییم و بدانیم که صرفه‌جویی در مصرف آب حتی در گیلان که بارندگی زیادی داریم باید مدنظر قرار گیرد زیرا منابع تأمین آب شرب در گیلان محدودیت داریم.

وی ادامه داد: آب مورد نیاز ۱۴ شهر در استان گیلان از تصفیه‌خانه تأمین می‌شود، اظهار داشت: آب شهرهای شلمان، لنگرود و انزلی باید از تصفیه‌خانه تأمین شود زیرا در این شهرها نمی‎‌توان چاهی برای آب شرب حفر کرد.

Share