در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان سیاهکل مطرح شد؛

سیاهکل ظرفیت‌های بسیار بالا و قابل توجهی دارد | سپردن امور و کارها به جوانان یک نگاه ملی است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در این نشست گفت: شهرستان سیاهکل ظرفیت‌های بسیار بالا و قابل توجهی دارد که اگر مورد حمایت قرار بگیرد می‌تواند تحول عظیمی در ورزش استان و یا حتی کشور ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای عالی ورزشی و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سیاهکل با حضور رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و به ریاست رحمت حیدری‌نژاد فرماندار شهرستان سیاهکل برگزار شد.

سیاهکل ظرفیت‌های بسیار بالا و قابل توجهی دارد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در این نشست گفت: شهرستان سیاهکل ظرفیت‌های بسیار بالا و قابل توجهی دارد که اگر مورد حمایت قرار بگیرد می‌تواند تحول عظیمی در ورزش استان و یا حتی کشور ایجاد کند.

وی در ادامه اظهار داشت: آن چیزی که امروز در ورزش شهرستان سیاهکل بسیار حائز اهمیت است موضوع چمن مصنوعی است که بنده با پیگیری‌های انجام شده ۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت نموده‌ام و انتظار دارم هرچه سریعتر عملیات ساخت این مجموعه آغاز شود.

فرخی افزود: طی تماس تلفنی که با وزیر محترم ورزش در این جلسه برقرار شد ایشان قول مساعد دادند در خصوص رفع مشکلات ورزشی شهرستان سیاهکل مساعدت ویژه نمایند.

تخصیص اعتبار بیش از ۸ میلیارد تومان بودجه جهت ساخت و بازسازی اماکن ورزشی سیاهکل

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این جلسه از تخصیص اعتبار بیش از ۸ میلیارد تومان بودجه جهت ساخت و بازسازی اماکن ورزشی شهرستان سیاهکل خبر داد و گفت: شهرستان سیاهکل یکی از شهرستان‌های با استعداد بالای ورزشی می‌باشد که همیشه در رقابت‌ها و مسابقات ورزشی استان خوش درخشیده است و ورزشکاران این منطقه مستحق داشتن بهترین امکانات ورزشی هستند

بخشی افزود: در بحث چمن مصنوعی این شهرستان با حمایت نماینده محترم ۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده که برای اتمام این پروژه ۷ میلیارد تومان اعتبار لازم است و بزودی قرارداد آن منعقد خواهد شد.

وی اظهار داشت: فرسودگی‌های اماکن ورزشی شهرستان سیاهکل بسیار زیاد است و در خصوص تعمیرات آنان ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده که مبلغ بسیار اندکی است و پیگیر از مقام محترم وزارت هستیم که این مبلغ را اضافه کنیم، همچنین ۵۰۰ میلیون تومان بابت مطالبات استخر سیاهکل و ۳۰۰ میلیون تومان بابت تکمیل زمین ورزشی روستای میکال اختصاص یافته که بعد از انجام موافقت نامه‌ها سریعا کارهای عمرانی آغاز خواهد شد.

سپردن امور و کارها به جوانان یک نگاه ملی است

فرماندار سیاهکل نیز در این نشست گفت: سپردن امور و کارها به جوانان یک نگاه ملی است که مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر رئیسی بر آن تاکید دارند.

حیدری‌نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت اشتغال جوانان اظهار داشت: در هفت ماهه گذشته سال جاری تاکنون مبلغ ۱۳ میلیارد تومان در حوزه اشتغالزایی جوانان، توسط جهاد کشاورزی، کمیته امداد، بنیاد شهید و صندوق کارآفرینی به جوانان شهرستان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان این مطلب که برای رسیدن به پیشرفت و اهداف انقلاب اسلامی نیازمند توجه و استفاده از نیروهای جوان هستیم، افزود: نیروی انسانی به ویژه جوانان تحصیلکرده سرمایه‌ها و آینده سازان کشور هستند و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات و در گام دوم انقلاب نگاه به قشر جوانان را از موارد با اهمیت دانستند و با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری، ان شاء الله با استفاده از ظرفیت، علم، انگیزه و شور و نشاط جوانی و نظرات جوانان امروز که تحصیلات عالیه‌ای نیز دارند بتوانیم توسعه متوازن پیشرفت و آبادانی را در کشور شاهد باشیم.

رئیس شورای عالی ورزش شهرستان در ادامه تاکید کرد: تقویت ورزش روستایی و به ویژه تقویت امکانات و تجهیزات خانه‌های ورزش در روستاها و توجه جدی به بازی‌های بومی و محلی در سطح روستاها از جمله موارد تاثیرگذار و با اهمیت در افزایش نقش ورزش در توسعه اجتماعی و فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی می‌باشند و لازم است که اداره ورزش شهرستان در جهت نیل به این اهداف متناسب با فرهنگ غنی و تاریخی شهرستان، گام‌های موثر و جدی‌تری بردارد.

قابل ذکر است در این جلسه در پی تماس تلفنی دکتر فرخی نماینده مردم شریف شهرستان با دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان مقرر گردید که با درخواست مشترک فرماندار سیاهکل، نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان، وزارت ورزش و جوانان نسبت به تجهیز امکانات و افزایش اعتبارات عمرانی در حوزه ورزش و جوانان شهرستان سیاهکل، اقدامات لازم را صورت دهد.

Share