شهردار رشت در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا شهرستان رشت:

تمهیدات لازم جهت آسیب کمتر به فعالیت اصناف

شهردار رشت خواستار لزوم جلوگیری از آسیب بیشتر کرونا به اصناف و توجه ویژه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا شهرستان رشت شد و گفت: شهرداری رشت تسریع در روند واکسیناسیون محلات حاشیه‌ نشین را در اولویت خود قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا که در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم با افزایش آمار واکسیناسیون عمومی و رعایت موارد بهداشتی شاهد قطع زنجیره کرونا باشیم.

شهردار رشت سیاست شهرداری در ماههای گذشته تاکنون را همکاری مستمر برای راه‌اندازی مراکز و پایگاههای واکسیناسیون در سطح شهر رشت اعلام کرد و بیان داشت: شهرداریهای مناطق نیز در این امر بسیار فعال بودند. از طرفی تسریع در روند واکسیناسیون محلات حاشیه‌ نشین و کم برخوردار نیز در اولویت کارهای شهرداری قرار دارد.

علوی نزدیک شدن به فصل سرما و احتمال شیوع آنفلوانزای فصلی و یا احیانا موجهای بعدی بیماری کرونا را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت کسب و کارها و فعالیت اصناف به ویژه در شرایط حال حاضر باید تمهیداتی اتخاذ شود تا بخشهای اشاره شده به سبب اعمال محدودیتهای کرونایی کمتر دچار آسیب شوند، زیرا صنوف با تمام شئونات زندگی مردم در ارتباطند.

شهردار رشت سه مؤلفه فرهنگ‌سازی، آموزش و ترویج رعایت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی در اصناف را متذکر شد و گفت: در دو سال گذشته در کنار آمار بالای فوتی‌های ناشی از کرونا، بیشترین مسئله‌ای که مردم را با مشکل مواجه و نگران کرده، تعطیلی کسب و کارها و تبعات مخرب اجتماعی، اقتصادی و معیشتی آن بوده است.

وی با بیان اینکه آثار منفی شیوع کرونا موجبات کاهش آمار فعالیتهای ساخت و ساز شهری و پرداخت عوارض سالانه را فراهم کرده است، گفت: از ستاد استانی و شهرستانی مدیریت و مقابله با کرونا استان گیلان و شهرستان رشت انتظار داریم برای جلوگیری از آسیب بیشتر کرونا به فعالیت اصناف اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

علوی اعطای تسهیلات حمایتی به صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا و اعمال محدودیتها را هم ضروری دانست و اضافه کرد: اگر ستاد مدیریت و مقابله با کرونا شهرستان رشت در حوزه فرهنگ‌سازی، آموزش و ترویج رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌هایی را برای شهرداری رشت تدوین کند، شهرداری نیز حتما نهایت همکاری را در این بخش خواهد داشت.

Share