سخنگوی علوم پزشکی گیلان بیان کرد:

تاثیر خوب و غیر قابل انکار واکسن | بستری ۳۰۳ بیمار کرونایی در گیلان

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه روز گذشته ۶۴ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند، گفت: کرونا همچنان در کمین غفلت ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فردین مهرابیان، از بستری شدن ۶۴ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: کرونا همچنان در کمین غفلت ماست.

وی تعداد کل بستری های کرونایی استان گیلان را ۳۰۳ نفر دانست و افزود: در این تعداد ۶۵ نفر نیازمند مراقبت های ویژه و ۶۴ نفر بدحال هستند و در شرایط جسمی خوبی ندارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نقش موثر واکسیناسیون در مدیریت بیماری کرونا، افزود: علیرغم تاثیرخوب و غیر قابل انکار واکسن، هنوز عده‌ای در تزریق آن مردد هستند؛ این در حالی است که تزریق هر دو دوز واکسن در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو راهکار عملی ایمن شدن در برابر کروناست.

مهرابیان، تزریق واکسن را موجب کاهش شدت بیماری، زمان بستری و مرگ و میر در صورت ابتلا دانست و خاطرنشان کرد: آمارهای نشان می دهد که میزان ابتلا و بستری و مرگ و میر در افراد غیر واکسینه شده به شکل معناداری بالاتر است و لذا افرادی که واکسینه نشدند در فرصت باقی مانده اقدام کنند.

وی از فعالیت بیش از ۲۲۰ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان طی امروز خبر داد و یادآور شد: برای جلوگیری از موج بعدی بیماری، پرهیز از عادی انگاری ها لازم و ضروری است.

Share