سخنگوی علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

بستری های کرونایی گیلان بسیار بالاست | عادی انگاری در جامعه وجود دارد

سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: علیرغم افزایش تخت های بیمارستانی در کنار تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در حوزه های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی، تعداد افراد بستری بسیار بالاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: علیرغم افزایش تخت های بیمارستانی در کنار تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در حوزه های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی، تعداد افراد بستری بسیار بالاست.

دکتر فردین مهرابیان، از بستری شدن ۳۳۹ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان های استان ۲۰۵۱ نفر هستند.

وی با بیان اینکه ۲۲۹ نفر بدحال و ۱۹۶ نفر در بخش های آی.سی.یو بستری هستند، تصریح کرد: علیرغم تمهیدات اندیشیده شده جهت بهبود حال بیماران و افزایش تخت های بیمارستانی در کنار تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در حوزه های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی، تعداد افراد بستری بسیار بالاست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مرم خواست رعایت بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی را مد نظر قرار دهند و گفت: از کلیه دورهمی ها اجتناب کنید و وسائل حفاظت فردی به ویژه ماسک را جدی بگیرید.

مهرابیان، با بیان اینکه متاسفانه عادی انگاری نسبت به بیماری در جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته اند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری می کنند.

وی یادآور شد: اگر هم وطنان و هم استانی ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند شاید خودشان یا یکی از اعضای خانواده شان به بیماری مبتلا شوند و نیاز به بستری پیدا کنند.

Share