سخنگوی علوم پزشکی گیلان خبر داد:

روند نزولی کرونا و دو رقمی شدن بستری های روزانه در گیلان | ابراز نگرانی از مسافرت ها

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند نزولی کرونا و دو رقمی شدن بستری های روزانه، عنوان کرد: تداوم این روند کاهشی منوط به همکاری مردم با کادر بهداشت و درمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، فردین مهرابیان، تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان را ۶۳۸ نفر دانست و اظهار کرد: ۱۲۶ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲۱ بیمار کرونایی بدحال هستند و شرایط جسمی خوبی ندارند، تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته ۸۶ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم که از این تعداد ۱۴ نفر در بخش های مراقبت های ویژه و آی. سی. یو بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند نزولی کرونا و دو رقمی شدن بستری های روزانه، عنوان کرد: تداوم این روند کاهشی منوط به همکاری مردم با کادر بهداشت و درمان است.

مهرابیان، در پاسخ به این سوال که «آیا موج ششم کرونا اتفاق می افتد؟»، گفت: موج بعدی بیماری بستگی به رعایت یاعدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بهداشت فردی دارد، یعنی اگر مردم از دورهمی ها بپرهیزند و فاصله‌گذاری فیزیکی را جدی بگیرند و در معابر عمومی از وسائل حفاظت فردی به ویژه ماسک استفاده کنند، احتمال کمتری دارد که با موج شدید دیگری مواجه شویم.

وی با ابراز نگرانی از مسافرت های پایان تابستان، خاطرنشان کرد: مسافرت ها زمینه ساز موج ششم است و لذا هرگونه عادی انگاری درباره بیماری کرونا موج جدید را به دنبال دارد.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه رعایت موازین بهداشتی از ابتلای سایر افراد به کرونا جلوگیری می کتد، یادآور شد: باید از دورهمی های خانوادگی اجتناب کنیم و مسافرت های غیر ضروری نداشته باشیم تا زنجیره بیماری قطع شود و نگران موج ششم نباشیم.

Share