معاون علوم پزشکی گیلان؛

بیش از ۴ هزار تست کرونا در مرز آستارا گرفته شد | جلوگیری از ورود موارد مثبت به کشور

حیدرزاده با اشاره به اینکه در طول یک ماه گذشته از حدود یک‌ هزار و ۳۰۰ مسافر و حدود سه‌هزار و ۲۰۰ راننده تست گرفته شده است، گفت: در بخش مسافری تست ۲۳ نفر و در بخش ترانزیت تست ۱۰ راننده مثبت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر آبتین حیدرزاده در جریان آیین افتتاح پایگاه مرزی مقررات بهداشتی بین‌المللی، اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین نقاط جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زا به درون هر کشوری نقطه صفر مرزی آن کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان‌اینکه خوشبختانه مقررات جدی بین‌المللی مرزی در جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود، افزود: یکی از شهرستان های مرزی مهم کشور بندر آستارا است که در آن مرزهای آبی، خاکی و ریلی در این شهرستان وجود دارد و مقررات بهداشتی در آنها با جدیت انجام می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه مرزی مقررات بهداشتی بین‌المللی در آستارا، تصریح‌کرد: هر فردی که علائم مشکوک به کرونا را داشته باشد اگر واکسن زده و PCR منفی هم داشته باشد در این پایگاه مجدد تست می‌شود و اگر تست مثبت باشد مجدد به کشورش بازگردانده می‌شود و اگر تست منفی هم باشد طبق مقررات و شرایط و قوانین بین‌المللی مراقبت می‌شود.

حیدرزاده با اشاره به لزوم اخذ تست از افراد بدون کارت واکسن گفت: اگر افرادی که قصد ورود به کشور دارند واکسن تزریق نکرده‌اند و تست PCR منفی هم ندارند از آنها تست گرفته می‌شود و اگر تست‌شان منفی باشد مجوز دارند وارد کشور شوند و در غیر اینصورت حق ورود به کشور را ندارند و باید از کشور خارج شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه اتباع ایرانی که برای سفر و یا کار تجاری از کشور خارج شده و قصد ورود داشته باشند اگر تست‌شان مثبت باشد مورد پیگیری تماس قرار گرفته و ایزوله شده و در طی ۱۴ روز مورد مراقبت قرار می‌گیرند، افزود: امیدواریم با این الزامات که در نقطه صفر مرزی گیلان انجام شده از ورود هر گونه ویروس جهش یافته کووید ۱۹ به کشور جلوگیری شود.

وی با بیان‌اینکه در مدت یک‌ ماه آغاز به کار پایگاه مرزی مقررات بهداشتی بین‌المللی آستارا از حدود یک‌هزار و ۳۰۰ مسافر و حدود سه‌هزار و ۲۰۰ راننده تست گرفته شد، تصریح‌ کرد: در بخش مسافری تست ۲۳ نفر و در بخش ترانزیت تست ۱۰ راننده مثبت بود.

حیدرزاده خاطرنشان‌کرد: تست‌گیری و مشخص شدن تست افراد مثبت نشان‌دهنده انجام کار در مرز در و جلوگیری از ورود موارد مثبت به کشور است.

Share