معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

کاهش واکسیناسیون نوبت اول | تزریق دُز دوم به گیلانی‌ها‌ در اولویت قرار گرفت

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به فوت ۴۰ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته، گفت: واکسن مصونیت نمی آورد و باید شیوه نامه ها رعایت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده ظهر با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: روند واکسیناسیون در استان گیلان مطلوب است.

وی با بیان اینکه در روز گذشته ۲۶ هزار دُز واکسن کرونا در گیلان تزریق شده است، گفت: با توجه به فرا رسیدن تزریق نوبت دوم واکسن بسیاری از گیلانیان به همین منظور واکسیناسیون گروه‌های سنی و نوبت اول را کاهش داده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه نگرانی در زمینه واکسن وجود ندارد، افزود: از شنبه هفته آینده واکسیناسیون نوبت اول گروه‌های سنی اعلام شده در استان گیلان آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون مصونیت کاملی در برابر کرونا ایجاد نمی‌کند، اضافه کرد: افرادی که دُز اول و دوم خود را دریافت کرده‌اند نیز باید تمام شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

حیدرزاده با اشاره به آمار بالای ابتلاء، بستری و فوتی‌های کرونایی در استان گیلان، گفت: فقط در شبانه روز گذشته ۴۰ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در گیلان فوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۸۹ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان گیلان بستری شدند، افزود: با بستری این افراد هم اکنون ۲ هزار و ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۲۶۳ بیمار بدحال کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند، تصریح کرد: امروز پنج بیمار به آی سی یو منتقل شده‌اند.

Share