محمود مرادی همزمان با آغاز هفته جهانی کارآفرینی مطرح کرد:

به سمت تقویت زنجیره های کار آفرینی با محوریت ایجاد اشتغال برویم

 مرادی با اشاره به اینکه ما باید به سمت تقویت زنجیره های کار آفرینی با محوریت ایجاد اشتغال برویم گفت: با اینکه وزارت کار تلاش های بسیاری در این خصوص انجام میدهد و ما شاهد آن هستیم، اما نیاز است که اهمیت و نگاه ملی در موضوع کسب و کار لحاظ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز به مناسبت آغاز هفته جهانی کارآفرینی، جمعی از کارآفرینان استان گیلان از طریق وبینار مشترک، همزمان با سایر استان ها با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی دکتر عبدالملکی گفتگو کردند.

محمود مرادی، سخنگوی کافه کارآفرین هپی لند از استان گیلان، ضمن تبریک و تهنیت فرارسیدن هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: اگر بصورت کلان و با زبان اقتصادی به وضعیت موجود خودمان نگاه کنیم، نرخ سرمایه گذاری ثابت در یک دهه اخیر منفی و همچنین بهره وری نیز صفر بوده و تورم و رکود در کنار بی تدبیری ها و تحریم ها باعث شده که ما یک دهه را از دست رفته تصور کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ما میخواهیم اقتصاد خودمان را احیاء کنیم و اقتصاد متناسبی داشته باشیم باید شاقول اصلی ما اشتغال باشد، تاکید کرد: اعتقاد داریم که برای برون رفت از این وضعیت، میبایست ساختار های موجود را درنوردیم و باید به یک تحولی دست پیدا کنیم اما با ساز و کار فعلی نمیتوانیم کاری را از پیش ببریم.

مرادی با اشاره به اینکه ما باید به سمت تقویت زنجیره های کار آفرینی با محوریت ایجاد اشتغال برویم گفت: با اینکه وزارت کار تلاش های بسیاری در این خصوص انجام میدهد و ما شاهد آن هستیم، اما نیاز است که اهمیت و نگاه ملی در موضوع کسب و کار لحاظ شود. در زمنیه اشتغال میبایست نگاه به این موضوع را تبدیل به قرارگاه کسب و کار ملی کنیم.

سخنگوی کافه کارآفرین هپی لند با بیان اینکه ژنراتور تولید امروز ما بنگاه هایی هستند که کارآفرینان در آن کار میکنند، افزود: امروز در شرایطی هستیم که میبایست برای حل مشکلات این بنگاه ها فکری شود که چگونه با چه راهکاریی موانع انان را برطرف ساخت تا اقتصاد کشور در آرامش قرار گیرد.

مرادی با بیان اینکه در سطح استان گیلان نیز در سالهای اخیر برای حل مشکلات اشتغال زایی اقدامات بسیاری انجام شده، گفت: طبق آمار، ۵۸درصد مشاغل ما در حوزه غیر رسمی است ما برای این حوزه در استان گیلان طرح اجرایی داریم و در مقیاس کشوری ظرف سه سال ساماندهی مشاغل غیر رسمی را میتوانیم به بالای یک میلیون شغل برسانیم و ما کارآفرینان گیلان به همراه اعضای کانون سرمایه گذاران منطقه آزاد در کافه کارآفرینی هپی لند حاضریم ظرف یک ماه با ارائه یک بسته پیشنهادی متناسب با دیدگاه وزیر محترم کار که چگونه تعداد کارآفرینان و تعداد افراد شاغل را در استان گیلان و کشوری بالا ببریم امادگی لازم را داریم.

Share