با این فنون در بلیط های قطار، آسان بخرید و راحت سفر کنید!

اگر شما نیز عضو این دسته از افراد هستید و می خواهید بهترین و مناسب ترین بلیط قطار را با توجه به شرایط و بودجه ی خود خریداری کنید؛ بهتر است از مطالعه ی این مطلب غافل نشوید.

سفر با قطار یکی از بهترین شیوه های سفر در میان مسافران شناخته می شود. عده ای از افراد بلیط های قطار را برای ارزان تر بودن آن ها نسبت به بلیط های هواپیمایی انتخاب می کنند. برخی دیگر نیز قطار را برای آسایش و رفاه بیشتر نسبت به اتوبوس ترجیح می دهند. اگر شما نیز عضو این دسته از افراد هستید و می خواهید بهترین و مناسب ترین بلیط قطار را با توجه به شرایط و بودجه ی خود خریداری کنید؛ بهتر است از مطالعه ی این مطلب غافل نشوید. زیرا قصد داریم مهم ترین نکات در زمان خرید بلیط قطار های محبوب و آشنایی با شرایط آن ها مانند قیمت بلیط قطار تهران را معرفی کنیم. همچنین اشاره ای به استرداد و لغو بلیط خواهیم داشت.

خرید بلیط های کمیاب با این روش!

امروزه خرید اینترنتی انواع بلیط سفر بسیار ساده و سریع به انجام می‌رسد. با این حال این پروسه نیز نیازمند در نظر گرفتن نکاتی است که در نهایت منجر به خرید بلیط مناسب تری از سوی مسافر می‌گردد. به طور مثال اگر قصد دارید تا بلیط قطار خود را برای سفر به یک شهر توریستی نظیر مشهد خریداری کنید حتماً به زمان پیش فروش های اینترنتی بلیط قطار دقت کنید. فراموش نکنید که بلیط قطار بر خلاف بلیط هواپیما که همیشه در دسترس است، در زمان پیک سفر معمولاً نایاب می‌شود.

از این رو بهتر است برای سفرهای نوروزی خود از چند ماه زودتر برنامه ریزی کنید. چرا که بلیط قطار فروردین ماه را به طور معمول باید در پیش فروش بهمن ماه شرکت های ریلی، خریداری نمایید. از این رو بهتر است با دنبال کردن خبرنامه و شبکه های اجتماعی سایت های معتبری نظیر قاصدک ۲۴ به موقع از این برنامه ها مطلع شوید تا بتوانید بلیط مناسبی را به صورت آنلاین خریداری کنید.

آسایش بیشتر در قطار

معمولاً مسافران در سفرهای انفرادی به نوع قطار توجه چندانی نمی‌کنند اما واقعیت امر این است که مسافران تنها، در قطارهای سالنی احساس راحتی بیشتری دارند. چرا که قطارهای کوپه ای معمولاً توسط مسافرانی که به صورت گروهی یا خانوادگی سفر می‌کنند، رزرو می‌شود و قرار گرفتن در چنین جمع هایی کمی دشوار است. در مقابل به مسافرانی که سفرهای دسته جمعی پیش رو دارند توصیه می‌شود که به هنگام خرید اینترنتی بلیط به دنبال رزرو قطارهای کوپه ای باشند.

البته ناگفته نماند که هر نوع قطاری نیز برای هر جمعی مناسب نیست. قطارهای کوپه ای دارای دو مدل ۴ و ۶ تخته هستند که معمولاً به مسافران توصیه می‌شود این نوع قطارها را به شکل کوپه دربست رزرو نمایند. از این رو تعداد همراهان در این نوع قطارها می‌توانند تعیین کننده نوع قطار و هزینه خرید بلیط آن باشند. به عنوان مثال قطار فدک یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین بلیط های قطار شناخته می شود که افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

یک نکته مهم قبل از خرید

همانطور که می‌دانید در سال های اخیر سامانه های بسیاری به فروش اینترنتی انواع بلیط سفر از جمله بلیط قطار روی آورده اند. با این حال برخی از آنها تنها مجاز به فروش بلیط هستند و خدماتی از قبیل استرداد اینترنتی را به کاربران خود ارائه نمی‌کنند. به همین خاطر بهتر است هنگام انتخاب یک سامانه و پیش از شروع پروسه خرید، کلیه امکانات موجود در سایت را بررسی نمایید. به طور مثال اگر شما سایت قاصدک ۲۴ را برای خرید بلیط سفر خود انتخاب کرده باشید می‌توانید ضمن خرید انواع بلیط هواپیما چارتر و سیستمی، بلیط قطار و اتوبوس، عملیات کنسلی آنلاین و استرداد این بلیط ها را نیز از طریق این مجموعه به انجام برسانید.

شرایط کنسلی به چه صورت است؟

همانطور که می‌دانید از آنجایی که در خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به صورت گروهی، نام تک تک مسافران به صورت جداگانه در سامانه ثبت نمی‌شود و کلیه بلیط ها به اسم خریدار ثبت می‌گردد، استرداد بلیط اتوبوس با سایر انواع بلیط سفر کمی متفاوت است. از این رو اگر کسی بخواهد بلیط اتوبوس خود را به صورت آنلاین کنسل نماید باید کلیه بلیط های رزرو شده خود در یک خرید را کنسل کند. چرا که امکان کنسلی آنلاین هر بلیط به صورت مجزا وجود ندارد.
با این حال در استرداد بلیط قطار چنین پروسه ای وجود ندارد. از این رو اگر شما بلیط قطار خود و همراهانتان را به صورت آنلاین خریداری کرده اید می توانید از پنل سایت اقدام به ثبت درخواست کنسلی کنید. به طور مثال یکی از بهترین سایت ها در این حوزه که در کمترین زمان ممکن به شما امکان استرداد را می دهد، قاصدک ۲۴ است. تنها کافی ست به پنل کاربری خود از قسمت داشبورد رفته و بلیط های قطار را انتخاب نمایید و درخواست کنسلی خود را ثبت کنید.

اکنون با نکات لازم و مهم در خرید بلیط های قطار آشنا شدید، می توانید به سایت های محبوب و دارای اعتبار در زمینه مسافرتی و گردشگری مراجعه کنید و بلیط های موردنیاز خود را خریداری کنید.

توصیه ما به شما استفاده از سایت های علی بابا و قاصدک ۲۴ می باشد. زیرا این دو سایت از مجموعه های محبوب در میان مسافران شناخته می شوند که با پشتیبانی همه روزه ی خود، همیشه در دسترس مسافران هستند. همچنین قاصدک ۲۴ علاوه بر ارائه بلیط های بسیار متنوع در هر شهر، امکان رزرو هتل و ثبت نام بیمه مسافرتی را نیز برای افراد فراهم کرده است. لذا پس از انتخاب بلیط های خود، به راحتی می توانید بیمه خریداری کنید یا به رزرو هتل بپردازید. همچنین خوب است بدانید این سایت تورهای گردشگری و جذابی را نیز به فروش می رساند که برخی از رایج ترین آن ها، تور دبی، تور ترکیه، تور استانبول و تور کیش شناخته می شوند.

Share