فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه اعلام کرد:

انهدام باند سارقان سیم برق در آستانه‌اشرفیه و کشف ۴۰۰ کیلو گرم سیم برق

سرهنگ سید مهدی نجفی‌پور، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان سیم برق در این شهرستان خبر داد و گفت: سارقان به ۹ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان سیم برق در این شهرستان خبر داد و گفت: سارقان به ۹ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ سید مهدی نجفی‌پور با بیان اینکه پیشگیری از جرم با مشارکت و همیاری مردم حاصل می‌شود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تعامل با نهادها و سازمان‌ها، تاثیر چشمگیری در ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از سرقت دارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به وقوع سرقت‌های سریالی سیم برق طی هفته‌های اخیر در سطح شهرستان آستانه‌اشرفیه و قطع شدن برق و نارضایتی در بین مردم، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه ماموران پاسگاه انتظامی دهسر با انجام تحقیقات و بررسی سرنخ‌های به دست آمده، متهمان این پرونده‌ها را شناسایی کردند افزود: ماموران انتظامی پس از اقدامات فنی و تعقیب و مراقبت چند روزه، یکی از سارقان را در حال بریدن سیم برق دستگیر کردند.

این مقام انتظامی از شناسایی و دستگیری ۲ متهم دیگر این باند در حال جابجایی سیم‌های بریده شده به همراه یک دستگاه خودرو سواری پراید خبر داد و تصریح کرد: در بازرسی از خودرو آن‌ها بیش از ۴۰۰ کیلوگرم سیم برق سرقتی کشف شد.

سرهنگ نجفی‌پور به اعتراف سارقان سابقه‌دار به ۹ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و بیان داشت: سارقان ۳۱.۳۶ و ۴۴ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد خاطرنشان کرد: امنیت محصول یک فرآیند جمعی است و به عنوان یک ضرورت همه مردم باید در این راستا به پلیس کمک کنند.

Share